گرچه برد پرسپولیس در مسابقه مقابل ذوب آهن نمی‌تواند این تیم را به صدر جدول برساند، اما پیروزی برابر صدرنشین فاصله امتیاز تیم اول با تیم چهارم جدول را کاهش می‌دهد.

پرسپولیس که پیش از برگزاری هفته یازدهم بعد از ذوب آهن در رده دوم جدول حضور داشت و نزدیک‌ترین رقیب صدرنشین به حساب می‌آمد، بعد از دربی پایتخت به رده چهارم جدول سقوط کرد. البته باخت به استقلال بدترین شکست این تیم نیز محسوب می‌شود. مردان علی دایی پس از دربی 69 شرایط سختی را پشت سرگذاشتند که از جمله آن می‌توان به اخراج شیث رضایی توسط دایی اشاره کرد و این مدافع هنوز نتوانسته نظر سرمربی پرسپولیس را برای بازگشت به تمرینات جلب کند.

به این ترتیب، رضایی در مسابقه امروز در ترکیب پرسپولیس حضور ندارد و دایی به مدافعان دیگر خود اطمینان خواهد کرد؛ مدافعانی که در هفته‌های متوالی در دقایق پایانی مسابقه گل دریافت کرده‌اند که باخت و تساوی‌های ناامید کننده‌ای را برای پرسپولیس در پی داشته است.

جالب اینکه پرسپولیس در جام حذفی هم با وجود زدن 5 گل به نفت محمود آباد در دقیقه آخر مسابقه یک گل از این تیم دریافت کرد. مهدی شیری در این رابطه می‌گوید: «در بازی مقابل نفت محمود آباد دیدید که ایستادیم تا کار جوانمردانه انجام شود. آخرین دفعه‌ای بود که اینطور گل می‌خوردیم. شک نکنید دیگر در دقیقه 90 گل نمی‌خوریم. قول می‌دهیم در پایان بازی با تمرکز بیشتری دفاع کنیم.»

این در حالی است که ذوب‌آهن جزء آماده‌ترین تیم‌های لیگ برتر به حساب می‌آید. این تیم چهارشنبه‌ شب با پیروزی مقابل الهلال عربستان در ریاض به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد و وضعیت بهتری نسبت به پرسپولیس دارد، به‌خصوص اینکه کاسترو و محمدرضا خلعتبری 2 مهاجم خطرناک ذوب‌آهن هستند و مطمئنا برای مدافعان حریف می‌توانند دردسرساز شوند.

در عین حال، شهاب گردان در ذوب آهن دروازه‌بان مطمئنی نشان داده است. او که نخستین مسابقه خود در لیگ را مقابل پرسپولیس انجام داد، درباره این مسابقه می‌گوید: «بازی با پرسپولیس هم مسابقه بزرگی است. همه نگاه‌ها به این بازی است اما در این مسابقه بیشتر از هر چیز مسائل روحی ـ روانی تعیین‌کننده است. نخستین باری که مقابل پرسپولیس بازی کردم، 3 بر 2 این تیم را شکست دادیم. در آن بازی 2 گل دریافت کردم ولی سعی می‌کنم در مسابقه امروز گل نخورم. دوست دارم با نتیجه خوبی از این مسابقه بیرون بیایم.»

با وجود این، پرسپولیس مهاجمانی چون غلامرضا رضایی را در اختیار دارد و همچنین هافبکی چون محمد نوری که یک بازیکن گلزن در این تیم نشان داده است. نوری درباره بازی امروز می‌گوید: «بازی سختی مقابل ذوب آهن در پیش داریم. ذوب آهن تیم خوبی است. البته تیم ما در حال حاضر شرایط خوبی دارد و با تمرینات خوبی که انجام داده‌ایم برای شکست این تیم انگیزه زیادی داریم.»

او ادامه می‌دهد: «متأسفانه در هفته‌های اخیر بدشانس بودیم و نتوانستیم نتایج لازم را کسب کنیم. چون در دقایق پایانی بیشتر به فکر گل زدن هستیم تمرکزمان را از دست می‌دهیم و متأسفانه گل می‌خوریم. من فکر می‌کنم تنها مشکل ما همین موضوع است و مشکل خاص دیگری وجود ندارد.

هدف پرسپولیس در مسابقه با ذوب‌آهن تنها خوب بازی کردن و پیروز شدن است. من امیدوارم اول تیم نتیجه بگیرد و بعد هم تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشم و بتوانم گل بزنم.»با همه اینها، پرسپولیس و ذوب‌آهن یکی از حساس‌ترین مسابقه‌های لیگ دهم را برگزار می‌کنند. ذوب آهن 24 امتیازی است و پرسپولیس 18 امتیاز دارد. پرسپولیس در 2 مسابقه قبلی شکست خورده و باخت در مسابقه امروز می‌تواند به کابوسی برای مردان دایی تبدیل شود. پرسپولیس در 5 مسابقه گذشته خود تنها 3 امتیاز گرفته است و همین وضعیت بحرانی سرخ پوشان را به تصویر می‌کشد.