تیم فوتبال ذوب‌آهن در بازی رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا موفق به شکست الهلال عربستان شد تا تنها یک قدم برای رسیدن به فینال فاصله داشته باشد.

فوتبال آسیا

این بازی در شرایطی آغاز شد که ذوب‌آهن اشتیاق زیادی به بازی تهاجمی داشت ولی نخستین موقعیت جدی مسابقه در دقیقه 10 توسط بازیکنان الهلال ایجاد شد. آنها روی یک ضدحمله شانس زیادی برای باز کردن دروازه ذوب‌آهن داشتند ولی نواف عابد که در سمت راست محوطه جریمه میزبان، صاحب توپ شده بود ضربه‌اش را به تور کناری دروازه زد. ثانیه‌هایی بعد ایگور کاسترو مهاجم برزیلی ذوب‌آهن، درون محوطه جریمه الهلال با یک پاس پشت پا خلعتبری را صاحب توپ کرد ولی ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 21 ذوب‌آهن یک موقعیت استثنایی را از دست داد. سانتر محمدپور از جناح چپ با ضربه سر کاسترو همراه بود ولی دروازه‌بان الهلال روی خط دروازه توپ را برگشت داد تا چیزی جز حسرت برای ذوبی‌ها باقی نماند. ذوب‌آهن در این لحظات حاکم مطلق میدان بود و بازیسازی فرهادی و حدادی فر و سرعت کاسترو و خلعتبری بارها بازیکنان الهلال را به دردسر انداخت.

در دقیقه 28 میزبان باز هم یک فرصت ایده آل را از دست داد. کرنر ارسالی خلعتبری با ضربه سر فرشید طالبی همراه شد و توپ در حال رفتن به اوت بود که توسط سید محمد حسینی مدافع گلزن ذوب‌آهن قطع شد ولی راهی به دروازه پیدا نکرد. ذوب‌آهن تا دقیقه 30 صاحب 3 فرصت گلزنی شد ولی با بدشانسی آنها را از دست داد.

مهم‌ترین اتفاق مسابقه در نیمه اول، در دقیقه 42 رخ داد. در این لحظه الهلال توسط یاسر قحطانی در محوطه جریمه ذوب‌آهن صاحب موقعیتی ایده‌آل شد ولی محمدعلی احمدی مدافع ذوب‌آهن قحطانی را سرنگون کرد تا سوبخیدین داور مالزیایی نقطه پنالتی را نشان دهد. وقتی کریستین ویلهلمسون مهاجم سوئدی الهلال پشت توپ ایستاد نفس‌ها در سینه حبس شده بود.

او ضربه‌اش را به سمت راست شهاب گردان زد ولی دروازه‌بان ذوب‌آهن با عکس العملی دیدنی ضربه ویلهلمسون را دفع کرد تا ورزشگاه فولاد شهر از فرط خوشحالی تماشاگران غرق در فریاد شود. ذوب‌آهن در نیمه اول مستحق پیروزی بود ولی از فرصت‌ها استفاده نکرد و البته در دقایق آخر خوش شانس بود که ضربه پنالتی الهلال تبدیل به گل نشد.

رستگاری در نیمه دوم

نیمه دوم در شرایطی آغاز شد که یاسر قحطانی مهاجم تاثیرگذار الهلال به‌دلیل مصدومیت تعویض شد تا عیسی مهیانی جایگزین او شود. بیرون رفتن قحطانی این امید را به ذوبی‌ها می‌داد که توسط الهلال کمتر تحت فشار قرار بگیرند. از طرفی ذوبی‌ها برای اینکه در بازی برگشت، کار راحت تری داشته باشند باید در نیمه دوم به گل می‌رسیدند و به همین دلیل باز هم بازی را تهاجمی آغاز کردند.

در این میان ابراهیم‌زاده در دقیقه 53 حسین ماهینی را جایگزین محمدپور کرد تا تیمش در سمت چپ نیروی تازه‌ای بگیرد. هنوز 12 دقیقه از نیمه دوم نگذشته بود که ذوب‌آهن سرانجام به گل رسید. در این لحظه ذوبی‌ها پشت محوطه جریمه حریف و در فاصله 30 متری صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که ضربه دیدنی قاسم حدادی‌فر از شکاف بین دیوار دفاعی الهلال به تور دروازه تیم عربستانی چسبید تا ورزشگاه فولادشهر غرق در شادی شود. یک دقیقه بعد هم ذوب‌آهن می‌توانست به گل دوم برسد ولی ضربه سر حسینی توسط دروازه‌بان الهلال دفع شد.

در دقیقه 69 ذوب‌آهن باز هم یک فرصت مناسب را به دست آورد. در این لحظه کرنر ارسالی خلعتبری با ضربه سر قاضی همراه بود ولی دروازه‌بان حریف توپ را روی خط و به طرزی مشکوک دفع کرد. در این لحظه بازیکنان ذوب‌آهن معتقد بودند که توپ از روی خط عبور کرده است.

یک دقیقه بعد الهلال تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفت ولی ضربه دیدنی نواف عابد به تیر دروازه اصابت کرد تا ذوبی‌ها یک نفس راحت بکشند. در دقیقه 80 ابراهیم‌زاده تصمیم گرفت سید جلال رافخایی را جایگزین قاضی کند تا تحرک در خط حمله ذوب‌آهن بیشتر شده و این تیم در ضد‌حملات از سرعت رافخایی استفاده کند.

در این لحظات اکثر حملات الهلال احساسی شده بود و غیبت قحطانی هم به چشم می‌آمد. البته آنها در دقیقه 92 می‌توانستند توسط مهیانی به گل تساوی برسند ولی ضربه سر او به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت. این نتیجه تا پایان تغییر نکرد و ذوب‌آهن با شکست الهلال گام بلندی برای صعود به فینال لیگ قهرمانان برداشت. بازی برگشت این دو تیم 28 مهرماه در ورزشگاه ملک فهد ریاض برگزار خواهد شد و ذوب‌آهن با یک تساوی یا حتی شکست 2-1 و 3-2 هم می‌تواند به مرحله بعدی صعود کند.

کد خبر 117783

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز