سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

برای رسیدن به فینال توکیو،ذوب آهن چهارشنبه شب در ورزشگاه فهد شهر ریاض حداقل 90 دقیقه سخت در پیش دارد.

فوتبال

نماینده ایران در بازی رفت توانست الهلال را در فولادشهر با تک‌گل حدادی فر روی یک ضربه ایستگاهی شکست دهد ولی پرافتخارترین تیم عربستان در حضور تماشاگرانش تیم دیگری است و این را در مراحل قبلی این تورنمنت هم ثابت کرده است.

اریک گرتس، مربی مشهور بلژیکی الهلال بلافاصله پس از شکست در فولادشهر گفت:« همیشه در خانه نتایج خوبی می‌گیریم. فکر می‌کنم در جواب این گل بتوانیم 2 یا 3 گل بزنیم.» ولی ابراهیم زاده، سرمربی ذوب آهن ترسی از بازی در این ورزشگاه 70 هزار نفری ندارد و می‌گوید: «ما در بازی مقابل استقلال و پرسپولیس در برابر تماشاگران بیشتر از این هم بازی کرده‌ایم. قرار نیست هیچکدام از تماشاگران به زمین بیایند. بازی 11 در مقابل 11 خواهد بود.»

در نیمه اول بازی رفت شهاب گردان توانست پنالتی الهلال را مهار کند تا راه پیروزی تیمش هموار شود. البته در آن بازی 2تیم موقعیت‌های خوب دیگری هم داشتند و بازی برگشت هم می‌تواند نزدیک و غیرقابل پیش‌بینی باشد.گرتس که تیمش در 2 هفته گذشته استراحت کرده، روی بازگشت رادوی هافبک اهل رومانی‌اش در این بازی حساب باز کرده است.

او همچنین امیدوار است 2لژیونر دیگرش، ویلهلمسون که پنالتی بازی رفت را از دست داد ولی یونگ پیو نمایش بهتری در این بازی داشته باشند. در آن بازی بهترین بازیکن الهلال نواف العابد 20 ساله بود که با شوتی از راه دور توپ را به تیردروازه ذوب آهن زد. حالا گرتس برای بازی امشب هم از این بازیکن کمتر شناخته شده‌اش استفاده خواهد کرد.

باوجود این همه امید هواداران میزبان، به یاسر القحطانی، گلزن و ستاره الهلال است که در شروع نیمه دوم بازی رفت به‌دلیل مصدومیت تعویض شد. ابراهیم‌زاده هم می‌تواند یک بار دیگر از رجب‌زاده که در بازی رفت محروم بود و صلصالی که دوباره آماده شده، استفاده کند.الهلال که پتانسیل تهاجمی فوق‌العاده‌ای دارد، در بازی مرحله قبل مقابل الغرافه در دفاع نامطمئن بود و این موضوع می‌تواند شانس خوبی به ذوب آهن برای رسیدن به فینال بدهد.

برای ذوب که در بازی رفت توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد، گلزنی در ریاض ارزش مضاعفی دارد. در این شرایط الهلال درصورت حمله با نفرات پرتعداد می‌تواند گرفتار ضدحملات سریع ذوب آهن و شم گلزنی خلعتبری شود. او در پوهانگ هم زننده گل صعود ذوب‌ آهن بود.

هدف حدادی فر

قاسم حدادی فر، هافبک ذوب‌آهن درباره بازی امشب گفت: «حساسیت این دیدار کمتر از حساسیت دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا نیست. اگر بتوانیم در مجموع 2 دیدار رفت و برگشت از سد یکی از قدرت‌های بزرگ فوتبال باشگاهی آسیا بگذریم، کار بزرگی انجام داده‌ایم.

تمام بازیکنان ذوب آهن باید در دیدار برگشت تمرکز خود را حفظ کنند تا بتوانیم حضور خود را در فینال ژاپن جشن بگیریم.» او اضافه کرد:« مایلم در این دیدار همچون مسابقه رفت دروازه الهلال را باز کنم و شادی را به مردم ایران و اصفهان تقدیم کنم. بازیکنان الهلال بسیار حرفه‌ای هستند.

ما تنها باید با حفظ تمرکز، دستورات کادر فنی را در زمین اجرا کنیم. این توانایی نزد بازیکنان و کادر فنی ذوب آهن وجود دارد که بتوانند با کنار زدن الهلال خود را به دیدار پایانی برسانند. هدف ما چیزی جز این نیست و برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم.» در دیگر بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، سئونگنام کره امیدوار است با پیروزی خانگی مقابل الشباب عربستان دیگر تیم فینالیست باشد. تیم کره‌ای در بازی رفت با وجود اینکه 3بار پیش افتاد، در نهایت با نتیجه 4بر 3 مغلوب شد

کد خبر 118775

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز