همشهری آنلاین : مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری کارگاه‌های «آموزش پیشگیری از اعتیاد» برای مربیان، معلمان و مشاوران مدارس سراسر کشور خبر داد.

زدکتر حسن ضیاءالدینی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این کارگاه‌ها با هدف آگاهی بخشی به دانش‌آموزان از طریق آموزش معلمان و مربیان صورت می‌گیرد و تاکنون در شهر تهران 210 نفر از مربیان و معلمان تحت آموزش‌های این کارگاه‌ها قرار گرفته‌اند.

به گفته مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، کارگاه‌های آموزش پیشگیری از اعتیاد با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر به صورت ماهانه و برای گروه‌های 30 نفره تشکیل می‌شود.

وی با بیان این که تاکنون 15 کارگاه در این زمینه برای مربیان و معلمان تشکیل شده است، تصریح کرد: با آگاهی بخشی در زمینه پیشگیری از اعتیاد می‌توان از عواقب سوء مصرف مواد مخدر و همچنین رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان جلوگیری کرد.

ضیاءالدینی همچنین از تهیه و تدوین جزوه و بروشورهای آموزش پیشگیری از اعتیاد در مدارس خبر داد و یادآور شد: به زودی این بروشورها در مدارس راهنمایی و متوسطه سراسر کشور توزیع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اعتبارات بخش پیشگیری از اعتیاد آموزش و پرورش، تصریح کرد: در حال حاضر 5/3 میلیارد تومان اعتبار به بخش پیشگیری از اعتیاد مدارس اختصاص یافته، اما این میزان بسیار کم است.

مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر این که امروزه به علت افزایش آسیب‌های اجتماعی، آگاه سازی نسل جوان به عنوان یک مسوولیت عظیم بر دوش آموزش و پرورش است، خاطر نشان کرد: اختصاص ردیف بودجه اعتباری ویژه‌ برای این منظور نیاز است، لذا اختصاص این ردیف ویژه‌ از سوی مجلس شورای اسلامی به مدارس باید مورد توجه مسولان قرار گیرد.