همشهری آنلاین: سامانه‌ی بومی و پیشرفته پدافند هوایی مرصاد با موفقیت تست عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از منطقه عمومی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3، سخنگوی این رزمایش در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در ادامه‌ی مرحله دوم رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 3، سامانه پدافند هوایی بردمتوسط مرصاد در یکی از میادین تیر پدافند هوایی کشور با موفقیت آزمایش شد.

امیر سرتیپ دوم حمید ارژنگی اضافه کرد: این سامانه در کلاس سیستم‌های پدافندی بردمتوسط و جزو سیستم‌های کاملا به روز است که در این رزمایش عملیات شلیک موفقیت‌آمیز آن علیه یک فروند هواپیمای بدون سرنشین انجام شد.

او با اشاره به برخی ویژگی‌های سامانه پدافند هوایی مرصاد اظهار کرد: این سامانه کاملا بومی و به صورت دیجیتال است و قابلیت مقابله با انواع جنگ الکترونیک را دارد. این سامانه می‌تواند هواپیماهای مدرن را در ارتفاع پست و متوسط شناسایی و منهدم کند و از این جهت که حفاظت از حریم هوایی کشور در ارتفاع پست و متوسط بیش‌ترین اهمیت را در بخش پدافندی دارد، بهره‌گیری از سامانه مرصاد از اهمیت بالایی برخوردار است.

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3، با بیان این که سامانه مرصاد در مقایسه با سامانه‌های مشابه غربی خود، مزیت‌های مختلفی دارد، افزود: این سامانه دارای ویژگی منحصر به فرد شبکه‌پذیری است و قابلیت اتصال به شبکه راداری و شبکه‌ی زمین به هوای پدافندی را داراست. تحرک بالا و کاملا بومی بودن این سامانه نیز از جمله ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

ارژنگی با اشاره به تولید انبوه سامانه مرصاد در داخل کشور اظهار کرد: با تولید انبوه این سامانه، یگان‌های پدافندی نیروهای مسلح کشورمان به یکی از مهم‌ترین سلاح‌های دفاعی مجهز شده‌اند و بدین ترتیب قابلیت عملیاتی آن‌ها بیش از پیش افزایش می‌یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مراحل بعدی رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 3، نیز انواع سامانه‌های مدرن پدافندی کشور به صورت عملیاتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها