اسلو: دولت نروژ برای کاهش آمار مرگ‌و‌میر گوزن‌ها در تصادفات رانندگی در حال اجرا‌کردن یک طرح ویژه است.

هر سال 500‌گوزن در جاده‌های نروژ بر اثر تصادف با خودروها کشته می‌شوند و به‌همین خاطر اکنون دولت این کشور 2‌هزار گوزن را به تجهیزات شبرنگ مجهز کرده است. مسئولان سازمان محیط‌زیست نروژ اعلام کردند برای کاهش برخورد خودرو‌ها با حیوانات تاکنون 2‌هزار گوزن صاحب گردنبندهای قابل دید در شب به رنگ زرد شده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که استفاده از این تجهیزات شبرنگ در این رابطه موثر بوده و تشخیص گوزن‌ها در هنگام تاریکی هوا برای راننده ها راحت‌تر شده است. 200‌هزار گوزن در نروژ زندگی می‌کنند و گروه‌های حامی حیوانات در تلاش هستند دولت را در این رابطه کمک کنند.

نقاشی‌های گچی سه‌بعدی

پکن: یک مرد چینی با کشیدن نقاشی‌های سه‌بعدی به وسیله گچ در اماکن عمومی این روزها حسابی مشهور شده است. آقای هو کف خیابان‌ها و مراکز خرید تصاویری با گچ طراحی کرده است که در نظر نخست بسیاری تصور می‌کنند واقعی هستند. عکس‌های نقاشی‌های این مرد نخستین‌بار توسط عده‌ای از رهگذران منتشر شد و کارهای او به‌سرعت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

آقای هو در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اعلام کرد که این تصاویر را فقط برای سرگرم‌شدن پسر کوچکش کشیده است و هیچگاه فکر نمی‌کرده این کارها مورد توجه کسی قرار بگیرد. مردم چین به این مرد لقب «استاد گچ» داده‌اند و هر روز هزاران نفر منتظر کارهای جدید او هستند. مراکز خرید تلاش می‌کنند با دعوت از آقای هو برای هنرنمایی، فروش خود را بالا ببرند.

نارضایتی خرس قطبی از فیلمبرداری

اسلو: یک خرس قطبی با کشف تجهیزات فیلمبرداری، خسارتی 200‌هزار دلاری به یک گروه مستندساز وارد کرد. قضیه از این قرار است که این گروه مستندساز، دوربین ویژه‌ای تدارک دیده بودند تا بتوانند از سفر یک خرس قطبی و 3بچه‌اش به صورت مخفیانه فیلمبرداری کنند.

در حالی که تا میانه مسیر همه چیز خوب پیش می‌رفت این خرس قطبی به صورت ناگهانی این دوربین را که از راه دور کنترل می‌شد کشف و در یک حمله ناگهانی آن را خردکرد. مسئولان این گروه می‌گویند این دوربین 200‌هزار دلاری به آنها اجازه می داد تا از فاصله‌ای نزدیک رفتار‌های خرس قطبی را ضبط کنند. کارگردان این فیلم مستند می‌گوید از بین رفتن تجهیزات فیلمبرداری، هوش خرس‌های قطبی در دفاع از خود را نشان می‌دهد.

سقوط مرد عنکبوتی در تئاتر

نیویورک: افرادی که برای تماشای یک نمایش موزیکال به سالن تئاتری در نیویورک رفته بودند با یک صحنه وحشتناک مواجه شدند. در یکی از صحنه‌های این نمایش بدلکاری که نقش مرد عنکبوتی را بر عهده داشت از ارتفاع 10‌متری سقوط کرد و تماشاگران در‌حالی که از ترس جیغ می‌زدند مجبور به ترک سالن شدند.

گفته می‌شود این نمایش بودجه‌ای بیش از 65‌میلیون دلار داشته است اما در نظر نگرفتن وسایل لازم ایمنی دلیل این حادثه به‌حساب می آید. بدلکار 31‌ساله این نمایش بعد از رسیدن ماموران امداد به بیمارستان منتقل شد و باید زیر‌نظر پزشکان باشد. در جریان تمرین‌های این نمایش هم 4‌بازیگر دیگر دچار شکستگی استخوان شده بودند که این مسئله باعث انتقادهای شدید از مسئولان برگزاری آن شد.