دوبی: یک شرکت توانست با ساخت بزرگ‌ترین چراغ‌قوه جهان نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند. طول این چراغ‌قوه 227‌سانتی‌متر و قطر آن 55‌سانتی‌متر است.

lamp

 این چراغ‌قوه 500‌برابر چراغ قوه‌های رایج در بازار، نور تولید می‌کند و به‌همین خاطر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در یک مراسم رسمی مسئولان کتاب رکوردهای گینس گواهینامه ثبت رکورد را به مدیر عامل شرکت تولید کننده اعطا کردند. این شرکت به تازگی تلاش می‌کند که با فعالیت‌های تبلیغاتی مختلف، فروش چراغ قوه‌های خود را که دیگر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد بالا ببرد. 20 نفر از بهترین مهندس‌های شرکت، مسئول پروژه ساخت بزرگ‌ترین چراغ قوه جها ن بوده‌اند که باعث بالا رفتن فروش این شرکت شده است.

مادربزرگ اینترنتی

لندن: یک مادربزرگ انگلیسی روی نوه‌ها و نتیجه‌هایش را در استفاده از اینترنت و دستگاه‌های جدید کم کرده است. لیلیان‌لو که به‌تازگی جشن تولد 104‌سالگی‌اش را برگزار کرده به‌تازگی صاحب یک رایانه شده است و به صورت شبانه‌روزی اخبار جهان را به‌وسیله اینترنت پیگیری می‌کند. این مادربزرگ همچنین دیگر تلفن را کنار گذاشته است و برای ارتباط با 7‌نوه و نتیجه‌اش فقط از اینترنت استفاده می‌کند. لیلیان‌لو علاوه بر این هر روز پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی است و اخبار دستگاه‌های جدید را پیگیری می‌کند. چندین سایت اکنون متوجه شده‌اند که این خانم مسن‌ترین عضو فعال آنها به‌حساب می‌آید. این مادربزرگ می‌گوید: فناوری‌های جدید برای زندگی راحت‌تر ما ساخته شده‌اند و این مسئله ربطی به سن و سال ندارد.

سشوار 80 ساله

لندن: یک زن انگلیسی 80‌سال است که فقط از سشوار مورد علاقه خودش استفاده می‌کند و هنوز هم حاضر به عوض‌کردن آن نیست. خانم کی‌ویلکاکس، این سشوار را در سال 1930‌و در کودکی خود هدیه گرفته و می‌گوید با وجود استفاده همیشگی هیچگاه این سشوار خراب نشده است. این سشوار متعلق به مادر خانم ویلکاکس بوده است و به همین خاطر برای این مادربزرگ نقش یک یادگاری مهم را دارد. این زن 85‌ساله می‌گوید در تمامی این سال‌ها از این دستگاه راضی بوده و به‌هیچ عنوان حاضر نیست آن را با سشوارهای جدید عوض کند. این خانم مسن می‌گوید: دستگاه های قدیمی کیفیت خوبی داشتند که دیگر در بازار دیده نمی‌شود. این سشوار حدود یک کیلوگرم وزن دارد و خانم ویلکاکس جعبه آن را هم حفظ کرده است.

تابوت 87‌ هزار دلاری

نیویورک: تابوت متهم پرونده مشکوک ترور جان اف‌کندی، رئیس جمهوری سابق آمریکا به قیمت بیش از 87‌هزار دلار در یک حراجی به‌فروش رسید. لی‌هاروی‌اسوالد، بلافاصله پس از ترور کندی به‌عنوان متهم دستگیر شد اما 2‌روز بعد توسط یک مرد در ایستگاه پلیس دالاس به‌قتل رسید.

مسئولان این حراج اعلام کردند که یک فرد ناشناس به صورت تلفنی تابوت این متهم را خریده است. به گفته آنها تاکنون این حراجی سابقه فروش یک تابوت را نداشته و هیچکس فکر نمی‌کرده این تابوت به این سرعت خریداری شود. لی‌هاروی اسوالد دست داشتن در این قتل را رد کرده بود اما هیچگاه نتیجه تحقیقات این پرونده مشخص نشد. سیا و موساد از متهم‌های اصلی پرونده این ترور هستند که هیچگاه در جریان تحقیقات به آنها اشاره نشد.

کد خبر 123546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز