لندن: مشکلات بارش برف سنگین هنوز در اروپا ادامه دارد و با لغو پروازها در آستانه سال نوی میلادی فرودگاه‌های کشورهای گوناگون این قاره به پناهگاه مسافران تبدیل شده‌اند.

Heathrow

 بیش از 800‌پرواز در اروپا لغو شده و به همین خاطر هزاران مسافر مجبور شده‌اند با پتوهایی که در اختیارشان قرار گرفته در سالن‌های انتظار فرودگاه‌ها منتظر بمانند. روز گذشته مسئولان فرودگاه هیترو لندن ابراز امیدواری کردند که با انجام 60 پرواز بخشی از این مسافران بتوانند محل زندگی موقت خود را ترک کنند. مسئولان هواپیمایی انگلیس از کسانی که مجبور شده‌اند روزهای سختی را با خوابیدن در فرودگاه سر کنند عذرخواهی کرده‌اند. این در حالی است که موج جدیدی از سرما در این قاره پیش‌بینی شده است.

بلیت درجه یک برای بچه اورانگوتان

مادرید: مسئولان باغ وحشی در اسپانیا برای راحت‌بودن سفر یک اورانگوتان به انگلیس برای او بلیت درجه یک کشتی تهیه کردند. این اورانگوتان 11‌ماهه به نام سیلوستر در باغ‌وحش سانتیلانا‌دل‌مار زندگی می‌کرد اما به‌تازگی مادرش او را طرد کرده است. به خاطر شرایط حساس این اورانگوتان مسئولان این باغ‌وحش تصمیم گرفتند بلیت بهترین کابین یک کشتی مسافربری را به جای یک بلیت عادی برای او تهیه کنند.

علاوه بر این، غذا و وسایل بازی مورد علاقه این بچه اورانگوتان در کابین قرار داده شده بود تا او احساس کمبودی نکند. با این تدابیر این اورانگوتان در طول سفرش احساس ناراحتی نکرد و از مناظر دریا لذت برد. قرار است سیلوستر به باغ‌وحشی در انگلیس برود تا در شرایط جدید بتواند زندگی بهتری داشته باشد.

27 کشته به‌خاطر طمع سارقان

مکزیکو سیتی: تلاش سارقان برای دزدیدن نفت باعث یک انفجار مهیب و کشته شدن دست‌کم 27 نفر شد. مسئولان دولت مکزیک اعلام کرده‌اند که این انفجار به خاطر سوراخ‌شدن خط لوله نفت در جریان تلاش برای سرقت سوخت رخ داده است. گفته می‌شود دست‌کم 12‌نفر از کشته شدگان این حادثه را که در شهر تکسملوکان در 80 کیلومتری پایتخت مکزیک اتفاق افتاد، کودکان تشکیل می‌دهند. بیش از 90 خانه در منطقه انفجار آسیب دیدند و آخرین گزارش‌ها ازمجروح شدن 52 نفر خبر می‌دهد.

دفتر دادستانی کل مکزیک به دستور فیلیپه کالدرون، رئیس جمهور این کشور، تحقیقات درباره این حادثه و تلاش برای دستگیری سارقان طمعکار را آغاز کرده است. مردم این منطقه مجبور هستند تا برطرف شدن خطر در پناهگاه به سر ببرند.

رکوردشکنی با وسایل دست دوم

لندن: یک اسکی‌باز انگلیسی با استفاده از تجهیزات دست دومی که از یک سایت اینترنتی خریداری کرده بود توانست به سرعت 46.183کیلومتر در ساعت برسد. در حالی که اسکی‌بازان حرفه‌ای وسایل اسکی خاص و بسیار گران قیمت خود را دارند آقای بن هدلی پس از این رکوردشکنی اعلام کرد که تجهیزات دست دوم خود را از یک سایت حراجی اینترنتی به قیمت 150‌پوند خریداری کرده است. این اسکی‌باز سال گذشته برای نخستین‌بار وارد مسابقات حرفه‌ای جهان شد و به سرعت توانست به جایگاه هشتم در جهان برسد. در رکوردشکنی سرعت اسکی‌بازان تلاش می‌کنند در شیب زیاد به بالاترین سرعتی که می‌توانند برسند. بعضی اسکی‌بازان برای رسیدن به سرعت‌بالاتر گاهی شیب بیشتر از45‌درجه را تجربه می‌کنند.

کد خبر 123662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز