همشهری آنلاین: نخستین جشنواره کتاب نفیس و نسخ خطی ایران از 23 تا 27 بهمن ماه توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، در تهران برگزار می‌شود

به گزارش ستاد خبری اولین جشنواره کتاب نفیس و نسخ خطی ایران، موضوعات محوری این جشنواره؛ قرآن، نهج البلاغه و سایر کتب مذهبی نفیس، دیوان‏های شعر نفیس، کتب ایرانشناسی نفیس، کتب نفیس هنری در رشته‏های مختلف و کتب نفیس چاپ شده از روی نسخ خطی، اعلام شده است.

اهدافی که بر اساس آنها جشنواره تعریف شده، ارتقای کیفی جریان تولید کتاب نفیس در صنعت نشر ایران و ارائه راهکارهای این امر، بسترسازی برای معرفی میراث مکتوب ایران از طریق چاپ حداکثرعناوین نسخ خطی نفیس، کمک به ارتقای علمی محتوای کتاب‌های نفیس ایرانی، معرفی بهینه کتاب‌های نفیس و نسخ خطی ایرانی به مخاطبان ایرانی و خارجی، فراهم آوردن ساز و کارهای لازم برای راه‌اندازی روند چاپ محدود از نسخ خطی در بخش دولتی و غیردولتی، تشویق ناشران به چاپ کتاب‌های نفیس و ایجاد انگیزه برای تولید کتاب نفیس بر اساس نسخ خطی است.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگستان هنر، کتابخانه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ملی یونسکو در ایران و موسسه فرهنگی هنری فرانگر سبز این جشنواره را برگزار می‌کند.

شرکت‌کنندگان تا اول بهمن فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه بفرستند و مهلت ثبت نام در کارگاه‌ها 30 دی ماه است.

نمایشگاه آثار ارسالی 23 تا 27 بهمن در گالری سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار می‌شود و در روز پایانی برگزیدگان جشنواره معرفی خواهند شد.

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‏توانند به نشانی سایتwww.ketabenafis.ir مراجعه کنند و یا با دبیر خانه دائمی جشنواره (موسسه فرهنگی هنری فرانگر سبز) با شماره تلفن 44019800 تماس حاصل نمایند.

منبع: همشهری آنلاین