همشهری آنلاین: فردا در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کتاب‌های نفیس و نسخ خطی با حضور جمعی از اهالی فرهنگ، از برگزیدگان این جشنواره تجلیل می‌شود

اشعری

همچنین در این مراسم که با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام رسول جعفریان، رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی و محمد باقر خرمشاد، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود، از 30 سال خدمات علمی و فرهنگی علی اکبر اشعری تقدیر می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره کتاب‌های نفیس و نسخ خطی ایران، محمود اسماعیلی دبیر این جشنواره پس از بیان مطلب فوق اظهار داشت: تجلیل از استاد متین؛ پیشکسوت صحافی هنری و تقدیر از پروفسور یوشیفوسا سه‌ کی، ایران‌پژوه ژاپنی از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه است.

وی افزود: در این مراسم ضمن تجلیل از ناشران 5 کتاب برگزیده گروه داوری، تندیس جشنواره نیز به آن‌ها اهدا می‌شود.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نخستین جشنواره کتاب نفیس در حالی فردا به پایان کار خود می‌رسد که نتایج با ارزشی در شکل‌گیری این دوره حاصل شد.

وی اظهار داشت: تبیین تعریف دقیقی از کتاب نفیس، برگزاری نمایشگاهی از 540 اثر نفیس، بستر سازی برای رشد و توسعه نشر و صادرات کتاب‌های نفیس و فراهم شدن مقدمات برگزاری دومین دوره با کیفیتی بالاتر، از جمله نتایج برگزاری این جشنواره بود.

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کتاب نفیس و نسخ خطی ایران ساعت سه و نیم بعد از ظهر 27 بهمن در ساختمان اسناد کتابخانه ملی واقع در خیابان میرداماد، نرسیده به میدان مادر، خیابان شهید حصاری(رازان جنوبی) برگزار می¬شود.

کد خبر 128356
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز