همشهری آنلاین: علی باقری معاون سیاست خارجی دبیر شورای عالی امنیت ملی، جمهوری اسلامی ایران و سوریه را ستون های مستحکم مقاومت در منطقه دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق، وی در دیدار با 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه گفت: مقاومت علیه سیاست ها و اقدام های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بسیج امکانات و ظرفیت های سیاسی منطقه برای تقویت این جریان در عرصه مناسبات منطقه ای و بین المللی مهمترین اولویت جمهوری اسلامی ایران در تعامل با کشورهای منطقه است.

باقری با اشاره به شکست های مستمر طرح های سازشکارانه و انزوای بین المللی رژیم صهیونیستی افزود: امروز نه تنها ملت های منطقه هوشیارتر از همیشه توطئه ها و نقشه های سلطه گرایانه دشمنان را خنثی کرده اند بلکه تعداد دولت های حامی مقاومت در منطقه افزایش یافته و این جریان به روند سیاسی برتر در منطقه و جهان تبدیل شده است.

وی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه گفت وگو با گروه پنج به علاوه یک تصریح کرد: مقاومت هوشمندانه به منظور تثبیت حقوق هسته ای ملت ایران، کارآمدی خود را در برابر تفکر قرون وسطایی برای در انحصار نگه داشتن علم به اثبات رسانده است.

معاون سیاست خارجی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: گفت و گو برای همکاری تنها گزینه ای است که می تواند دریچه های جدیدی در عرصه تعاملات منطقه ای و بین المللی بگشاید.

بشار اسد رییس جمهوری سوریه نیز تصریح کرد: وحدت جریان های فلسطینی در برابر سیاست ها و اقدام های رژیم اشغالگر قدس عامل تعیین کننده ای در صحنه فلسطین است.

باقری و هیات همراه شنبه شب به منظور سفر دو روزه و ملاقات با مقام های سوری وارد دمشق شد.

دیدار با معاونان سیاسی حزب الله و جنبش امل، دبیران کل شماری از گروه های فلسطینی از جمله 'جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل' و 'جنبش جهاد اسلامی فلسطین' از دیگر برنامه های سفر باقری به سوریه است.

دیدار معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با وزیر خارجه سوریه

علی باقری معاون سیاست خارجی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه با 'ولید المعلم' وزیر امر خارجه سوریه هم دیدار کرد.

در این دیدار حجت الاسلام و مسلمین 'سید احمد موسوی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، هیات همراه باقری و شماری از اعضای وزارت خارجه سوریه شرکت داشتند.

باقری و المعلم، اوضاع منطقه، جهان، روابط سوریه و ایران و موضوع مقاومت در منطقه را بررسی کرد.

وی امروز با ' بشار اسد' رییس جمهور سوریه نیز دیدار و با وی درباره مسائل منطقه گفت و گو کرد.

باقری و هیات همراه شنبه شب به منظور سفر دو روزه و ملاقات با مقام های سوری وارد دمشق شد.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی با معاونان سیاسی حزب الله و جنبش امل، دبیران کل برخی از گروههای فلسطینی از جمله 'جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل' و 'جنبش جهاد اسلامی فلسطین' بطور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

منبع: همشهری آنلاین