همشهری آنلاین : معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی از راه‌اندازی سامانه سوادآموزی در کشور خبر داد.

 محمد مهدی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که تمام فعالیت‌های سواد آموزی از طریق سامانه سواد آموزی کنترل و نظارت می‌شود، گفت: بر اساس اطلاعاتی که در این سامانه وجود دارد، تمامی بیسوادان کشور شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: این سامانه به چند بانک اطلاعاتی از جمله آموزش و پرورش، سازمان ثبت احوال و بانک‌های اطلاعاتی دیگر که می‌توان از طریق آن اطلاعات فردی و میزان سواد افراد را رصد کرد، مرتبط شده است، لذا آموزشیاران دیگر به دنبال افراد بیسواد از طریق خانه به خانه نمی‌روند.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: با شناسایی افراد بیسواد در تمامی نقاط کشور آموزشیاران می‌توانند به راحتی به این افراد مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام آنها در کلاس‌های نهضت سوادآموزی اقدام کنند.

وی یادآور شد: از ویژگی‌های سامانه سواد آموزی کشور آنلاین بودن آن است و تمام فعالیت‌ها و همچنین مراحل تشکیل کلاس از طریق مراکز قابل رویت و کنترل است، لذا میزان خطا در ثبت‌نام دانش‌آموزان به حداقل می‌رسد.

مهدی‌زاده با بیان این که هم اکنون سازمان نهضت سوادآموزی بانک اطلاعات بیسوادان را در اختیار دارد، اضافه کرد: این سازمان برای جامعه هدف برنامه‌هایی را تدوین کرده است تا با سوادآموزی این افراد شاهد ریشه کن شدن بیسوادی در کشور باشیم .

وی خاطر نشان کرد: با تفاهمنامه‌ای که بین سازمان صدا و سیما و سازمان نهضت سوادآموزی به منظور فرهنگسازی مناسب برای جذب بیسوادان منعقد شده است، آموزش‌های سوادآموزی از طریق شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی انجام خواهد شد.

مهدی‌زاده در پایان از توسعه کتاب‌های راهنمای آموزش در نهضت سوادآموزی خبر داد و عنوان کرد: سازمان در راستای ارائه آموزش‌های بهتر به جامعه هدف، کتاب‌های مختلفی را برای راهنمای آموزش این افراد تدوین و چاپ کرده است.