گروه شهری: همزمان با فرارسیدن سال نو میلادی، شهردار تهران از خانواده شهدا و جانبازان ارامنه تهران تجلیل کرد.

 محمدباقر قالیباف یکشنبه‌شب گذشته با حضور در محل خلیفه‌گری ارامنه تهران، با سبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه ایران و جمعی از خانواده‌های شهدا و جانبازان ارامنه دیدار کرد و فرا رسیدن سال نو میلادی را به آنان تبریک گفت.شهردار تهران در این دیدار، ضمن تبریک سال نو میلادی گفت: حضرت عیسی مسیح(ع)، پیامبر اعجازهاست؛ پیامبری که مردگان را احیا و خفتگان را بیدار می‌کرد.

او پیامبر پاکی‌ها و ارزش‌هاست. وی ادامه داد: سال نو میلادی را به یکایک شما عزیزان، برادران و خواهران و هموطنان و شهروندان خوب تهرانی تبریک می‌گویم و برای یکایک شما سلامت، برکت و شادمانی از خداوند بزرگ خواستارم. وی افزود: همه ما بر این باوریم که فلسفه خلقت و وجود انسان‌ها چیزی جز رسیدن به کمال و حیات طیبه براساس توحید، نبوت و عدالت نیست و پیامبران الهی(ع) براساس این گفتمان بر اخلاق، عدالت، صلح‌طلبی، محبت، مودت و انسانیت تاکید داشتند تا بتوانیم مسیر رشد و سعادت خود را پیدا کنیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: خوشبختانه وقتی به تاریخ کهن ایران نگاه می‌کنیم این افتخار شامل حال ملت ماست که در طول تاریخ خود با وحدانیت، دل در گرو ادیان الهی داشته‌اند و با برادری و صلح و آرامش زندگی کرده و همواره دغدغه پیشرفت کشور را داشته‌اند.

شهردار تهران افزود: مفتخرم که امروز و در آغاز سال نو میلادی برای اثبات گفته‌ها در جمع عزیزان و هموطنانی باشم که برای دفاع از عدالت و صلح‌طلبی در کنار بقیه ملت ایران به دفاع از کشور پرداختند و این نشان‌دهنده آن است که همه ما برای رسیدن به قله معرفت تلاش می‌کنیم.

قالیباف با بیان اینکه خود را همسنگر و همرزم شما جانبازان و ایثارگران می‌دانم، گفت: به‌عنوان فردی که در جنگ حضور داشته‌ام، بر این باورم که حضور شما در جبهه‌ها آنقدر مؤثر بود که هنوز در ذهن ماست و به‌ویژه نقشی که در حوزه فنی، پشتیبانی و نگهداری ایفا می‌کردید، به‌یادماندنی است و امیدوارم هرجا که هستید با خوشی و عاقبت به خیری در کنار خانواده خود زندگی کنید.

همچنین در این مراسم سبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه ایران نیز با تشکر از حضور شهردار تهران در جمع ارامنه به مناسبت سال نو گفت: در روزهای عید این توفیق بزرگی برای ماست که همدیگر را ببینیم و از هم قدردانی کنیم و به این مناسبت به یکدیگر تبریک بگوییم. همچنین گورک وارطان، نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به شهردار تهران گفت: حضور شما در این جمع را مدیون همقطاران‌تان هستیم و امروز آمدید تا همرزمان و همقطاران خود را ببینید؛ کسانی که زمانی که ایران نیاز به ملاطفت، تثبیت صلابت و حمایت داشت همه چیز خود را که جان خود بود در کوله‌بار گذاشتند و بدون هیچ توقعی به جنگ حق علیه باطل شتافتند و 8 سال پیاپی همراه با دیگر اقوام ایرانی از مرزهای میهن اسلامی دفاع کردند.