گروه شهری: شهردار تهران با بیان اینکه در زمینه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیشتر اقدامات در جامعه سلبی و نه ایجابی بوده است، گفت:

شهرداری تهران در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر، مقام برتر را در مبارزه با فساد مالی ادارات با تصویب شورای نظارت و بازرسی کل کشور کسب کرده است. دکتر محمدباقر قالیباف در همایش فصلی مدیران شهرداری تهران که در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، در مورد بحث امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مالیات‌ها نیز به‌درستی از مردم دریافت شده و به نحو مناسب هزینه می‌شود.

دکتر قالیباف تصریح کرد: درمورد بحث امر به معروف و نهی از منکر وجود ستاد امر به معروف و نهی از منکر الزامی است و باید در این زمینه کار تشکیلاتی داشته باشیم و با برگزاری جلسات متعدد توسط مدیران این امر به نحو مطلوب پیگیری و اجرا شود اما باید مدیران این مطلب را نیز در نظر بگیرند که منتظر واقعی کسی است که صالح مصلح باشد.

قالیباف تاکید کرد: برخورد واقعی با منکر، توسعه معروف در امور حقیقی و حقوقی خودمان در جامعه است و وقتی در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر به‌درستی اجرا نشود، خیر و برکت در کارها دیده نشده، دروغ، تهمت و غیبت در آن گسترش می‌یابد و به تبع آن، علما و مدیران از ترس این تهمت‌ها میدان را خالی می‌کنند و جامعه به‌دست افرادی اداره می‌شود که تعریفشان از اسلام متفاوت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از کارکنان شهرداری که با اخلاص در بخش‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند، اظهار کرد: امروز شهرداری تهران این افتخار را کسب کرده که در میان دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، در حوزه مالی با تایید سازمان حسابرسی به‌عنوان دستگاه برتر معرفی شود.

قالیباف در ادامه با اشاره به جلسه‌ای که توسط دشمنان اسلام و انقلاب برای طراحی براندازی نظام تشکیل شده بود و در آن، شهادت‌طلبی، مهدویت و امید و همچنین ولایت به عنوان عناصر اصلی ایجاد و تداوم نظام معرفی شده بود، اظهار کرد: امروز در نظام جمهوری اسلامی باید بتوانیم یک آرمانگرای واقع‌بین بوده و عاقلانه، عاشقانه و کارآمد در مسیر ولایت حرکت کنیم.

شهردار پایتخت در بخش دیگری از سخنانش در مورد بحث یارانه‌ها عنوان کرد: بحث هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها یک اقدام ملی و انقلابی است و همه بخش‌های شهرداری برای تحقق هدفمندسازی محکم ایستاده و از هر کوششی برای هرچه بهتر انجام شدن آن فروگذار نخواهند کرد. در این مورد باید سلیقه‌های سیاسی و اداری کنار گذاشته شود و با یک غیرت دینی و ملی زمینه را برای اجرای مناسب این قانون فراهم‌سازیم.

شهردار تهران در ادامه اظهار کرد: با وجود آنکه پس از اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها حتما با افزایش هزینه‌ها روبه‌رو خواهیم بود، علاوه بر آنکه تلاش می‌کنیم در حوزه قیمت خدمات فشاری به مردم تحمیل نشود و با وجود آنکه ریالی به ما کمک نشده است اما از فرهنگ جبهه و جهاد یاد گرفته‌ایم که کارهای عمرانی را حتی در چنین شرایطی به نحو مطلوب به مدد پروردگار به سرانجام برسانیم.

 

کد خبر 123051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز