گروه حوادث: نقشه چوپان‌های دروغگو برای سرکیسه‌کردن طعمه‌های خود این بار نگرفت. مرد طلافروش که از این نقشه اطلاع داشت، موضوع را به پلیس اطلاع داد و مردان کلاهبردار خیلی زود به دام افتادند.

چند روز قبل مرد طلافروشی با ماموران مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و به ماموران گفت که ساعتی دیگر با 2مرد که با همان شگرد چوپان‌های دروغگو قصد کلاهبرداری از وی را دارند، قرار ملاقات دارد.

این مرد به ماموران گفت: مردان کلاهبردار به وی گفته‌اند که 5کیلو سکه طلای عتیقه دارند که حاضرند آن را به قیمت 120میلیون تومان بفروشند.

طلافروش زیرک در توضیح ماجرا به ماموران گفت: عصر دیروز 2مرد به مغازه طلافروشی‌ام آمدند و با نشان‌دادن 4سکه طلا ادعا کردند که چوپان هستند و هنگامی که در حال چرای گوسفندانشان بوده‌اند، خمره‌ای پیدا کرده‌اند که داخل آن مقدار زیادی سکه‌های طلای عتیقه قرار داشته است و حالا حاضرند آن را به من بفروشند.

مرد طلافروش ادامه داد: بعد از بررسی سکه‌ها متوجه شدم که تنها 3تا از آنها سکه‌های اصل هستند. از آنجا که احتمال می‌دادم آنها مردانی کلاهبردار باشند با آنها قرار ملاقات گذاشتم و در عین حال تصمیم گرفتم موضوع را به پلیس اطلاع دهم.

با این تماس تلفنی، تیمی از ماموران تجسس کلانتری208 ترمینال جنوب به محل قرار رفتند و با تحت نظر قراردادن طلافروشی، به انتظار مردان کلاهبردار نشستند.

در ساعتی که قرار ملاقات بود، مردان کلاهبردار قدم به طلافروشی گذاشتند و در این زمان بود که ماموران در اقدامی غافلگیرانه، 2فروشنده سکه‌های تقلبی را به محاصره درآوردند و در بازرسی ساکی که همراه آنها بود 5کیلو سکه تقلبی طلا کشف و ضبط کردند.

با انتقال متهمان به کلانتری، آنها تحت بازجویی قرار گرفتند و به کلاهبرداری به روش سکه‌های تقلبی و چوپان دروغگو اعتراف کردند.

متهمان با حضور نزد بازپرس بخشوده- رئیس شعبه4 دادسرای بعثت- درخصوص نحوه فعالیت‌شان گفتند: به خاطر شغلی که داریم به مناطق مختلف کشور سفر می‌کنیم، مدتی قبل هم در مسافرتی به شهرستانی در غرب کشور در آنجا با فردی آشنا شدیم که با سکه‌های تقلبی و بیان اینکه چوپانی آنها را پیدا کرده، اقدام به کلاهبرداری می‌کرد . بعد از آشنایی با این مرد بود که نقشه این سرقت را ما هم به اجرا گذاشتیم اما دستگیر شدیم.

قاضی بخشوده، بازپرس پرونده، با اعلام این خبر گفت: متهمان در اظهاراتشان مدعی شدند همدستشان در شهرستان سکه‌های تقلبی را ضرب می‌کرده و برای فروش در اختیار آنها می‌گذاشته است.

متهمان هم‌اکنون در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار دارند تا تحقیقات تکمیلی درباره ادعاهای آنها کامل شود.