تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱

گروه حوادث: جوان سابقه‌دار تنها چند ماه بعد از آزادی از زندان، به خاطر اختلافاتی که با دوست قدیمی‌‌اش داشت او را به قتل رساند.

نیمه شب 8 فروردین امسال، ماموران کلانتری 110 تهران در جریان درگیری خونین 2 جوان در نزدیکی میدان شهدا قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد درگیری بین 2 دوست قدیمی رخ داده و در جریان آن یکی از آنها با ضربه چاقو، دیگری را مجروح کرده و پا به فرار گذاشته است.

درحالی‌که جوان مجروح، توسط شاهدان به بیمارستان انتقال یافته بود، ماموران باخبر شدند که وی در اثر شدت جراحات وارده روی تخت بیمارستان جان خود را از دست داده و به این ترتیب پای کارآگاهان و بازپرس جنایی پایتخت نیز به ماجرا کشیده شد. با شروع تحقیقات پلیسی، ماموران به پرس و جو از شاهدان و دوستان مقتول پرداختند و متوجه شدند قاتل فراری یکی از آشنایان قدیمی مقتول بوده و آنها از 12 سال قبل همدیگر را می‌شناختند.

ماموران همچنین متوجه شدند درگیری این دو دوست قدیمی بر سر اختلافات مالی بوده و عامل جنایت، بعد از به قتل رساندن دوستش، با عجله به خانه رفته و از آنجا به محل نامعلومی نقل مکان کرده است. با این اطلاعات، دستور بازداشت مرد جنایتکار آغاز شد و ماموران در ادامه بررسی‌ها متوجه شدند که متهم، یک سارق سابقه‌دار است که به تازگی از زندان آزاده شده است. به این ترتیب تصویر او در اختیار پلیس سراسر کشور قرار گرفت و جست‌وجو برای دستگیری وی ادامه یافت.

فرار به اصفهان

ماموران که سایه‌ به سایه در تعقیب قاتل فراری بودند، متوجه شدند که 2 نفر از دوستان وی در فراری دادن او نقش داشته‌اند.
این دو نفر دستگیر شدند و در بازجویی‌ها اعتراف کردند که چند روزی مرد جنایتکار را در یک خانه مجردی مخفی کرده بودند اما یک روز او بدون اینکه از مقصدش چیزی بگوید از خانه خارج و ناپدید شده است.

پلیس که از دستگیری متهم ناامید نشده بود، تحقیقات خود را ادامه داد و این بار به اطلاعاتی دست یافت که نشان‌می‌داد وی از تهران به اصفهان گریخته و قصد دارد به‌زودی از کشور خارج شود. تیم‌ تحقیق با دریافت نیابت قضایی، راهی اصفهان شد و با ردگیری سرنخ‌هایی که در اختیار داشت موفق شد مخفیگاه مرد جنایتکار را شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کند.عامل جنایت بعد از انتقال به اداره آگاهی به قتل دوست قدیمی‌اش اعتراف کرد و گفت: در سال 88 به اتهام کیف‌قاپی دستگیر و به زندان محکوم شدم.

اواخر سال 89 بود که از زندان آزاد شدم با آنکه من و مقتول از 12 سال پیش با هم آشنا بودیم، از مدتی قبل بین ما اختلافاتی به‌وجود آمده بود برای همین با او تماس گرفتم تا اختلافاتمان را حل کنیم اما تماس تلفنی ما به مشاجره کشیده شد. همان شب‌قرار گذاشتیم همدیگر را حضوری ملاقات و هر‌طوری‌شده اختلافاتمان را حل کنیم اما آن شب بین ما درگیری فیزیکی به‌وجود آمد و من با چاقویی که همراهم بود، ضربه‌ای به او زدم و پا به فرار گذاشتم.

چند ساعت بعد وقتی شنیدم که او جان خود را از دست داده، تصمیم گرفتم فرار کنم که بعد از مدتی دستگیر شدم.سرهنگ حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهم، برای او قرار بازداشت صادر شد و تحقیقات تکمیلی درخصوص ادعا‌های متهم این پرونده ادامه دارد.