دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

گروه حوادث: راز قتل 2 تاجر ضایعات آهن در سینه دزد مسلح پنهان بود. متهم 15 روز بعد از سرقت مسلحانه از یک سوپرمارکت و مجروح کردن صاحب مغازه، به بهانه معامله ضایعات آهن، قربانیان را به محلی خلوت کشاند و به ضرب گلوله از پای درآورد.

متهم

ساعت 2بامداد 13فروردین امسال، صدای شلیک یک گلوله، سکوت خیابان گلسار رشت را در هم شکست. گلوله از سلاح مرد جوانی شلیک شده بود که کلاه کاسکت به سر داشت و برای سرقت وارد سوپرمارکتی در این خیابان شده بود. همسایه‌ها که به‌دنبال شنیدن صدای شلیک از خانه‌هایشان خارج شده بودند، صاحب سوپرمارکت را دیدند که به‌شدت مجروح شده و بی‌حال روی زمین افتاده بود. این در حالی بود که قبل از رسیدن آنها، دزد مسلح سوار موتور خود شده و پا به فرار گذاشته بود.با گزارش ماجرا به پلیس، همسایه‌ها به کمک جوان مجروح رفتند و او را به بیمارستان انتقال دادند و از همان زمان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان گیلان برای شناسایی و دستگیری سارق مسلح شروع شد.

جنایت در جاده خاکی

15 روز از ماجرای سرقت مسلحانه گذشته بود که ماموران در جریان جنایتی هولناک قرار گرفتند؛ جنایتی که در منطقه هندخاله در اطراف رشت رخ داده و قربانیان بیگناه آن، یک مرد جوان و دوست میانسالش بودند. جنایت در جاده‌‌ای خاکی که روستاهای منطقه را به هم متصل می‌کرد، رخ داده بود. وقتی ماموران پلیس راهی این محل شدند، با اجساد بی‌جان 2مرد روبه‌رو شدند که بر اثر اصابت گلوله به سرشان به قتل رسیده بودند. 2 پوکه‌ای که در نزدیکی اجساد پیدا شد، حاکی از آن بود که هر دو قربانی با یک اسلحه به قتل رسیده‌اند و احتمالا عامل این جنایت یک نفر بوده است.

با حضور کارآگاهان و بازپرس جنایی شهر در محل، اجساد قربانیان به پزشکی قانونی انتقال یافت و بررسی‌ها برای کشف راز این جنایت آغاز شد. ماموران با بررسی مدارکی که در جیب مقتولان پیدا شده بود، متوجه شدند که هر دو قربانی از تاجران ضایعات آهن بوده‌اند اما اینکه توسط چه کسی به قتل رسیده و انگیزه این جنایت بی‌رحمانه چه بوده است، معمایی بود که پلیس ماموریت یافت هرچه زودتر آن را حل کند.

معامله مرگبار

با شناسایی محل زندگی هر دو قربانی، کارآگاهان راهی خانه آنها شدند و به پرس و جو از خانواده‌های آنها پرداختند. تحقیقات نشان می‌داد که قربانیان، دوستانی قدیمی بوده‌اند که آخرین بار همراه مرد دیگری سوار بر یک وانت آبی‌رنگ، برای خرید محموله ضایعات آهن از خانه خارج شده و دیگر کسی آنها را ندیده بود. ماموران وقتی فهمیدند که آنها هنگام رفتن سر قرار، 13میلیون تومان پول نقد همراه خود داشته‌اند، حدس زدند که هر دوی آنها قربانی سرقتی مرگبار شده‌اند. این در حالی بود که احتمال می‌رفت فرد سومی که همراه قربانیان بود در این جنایت دست داشته باشد. بنابراین کارآگاهان به چهره‌نگاری او پرداختند و جست‌وجو برای شناسایی وی آغاز شد.

ردپای آشنا

از آنجا که احتمال می‌رفت عامل جنایت از قبل با قربانیان آشنا بوده و به بهانه معامله آهن، آنها را به محل جنایت کشانده است، ماموران به شناسایی تمامی افرادی پرداختند که پیش از این، با مقتولان در ارتباط بودند. در بین افراد شناسایی شده، جوانی به نام یزدان که از مدتی قبل با یکی از قربانیان اختلاف مالی داشت، توجه پلیس را جلب کرد. وقتی معلوم شد که یزدان چندین بار بر سر پول با یکی از مقتولان مشاجره کرده بود، ظن ماموران به وی بیشتر شد و آنها تصمیم گرفتند مرد جوان را زیرنظر بگیرند.

تیم‌ تحقیق با شناسایی محل زندگی یزدان و زیرنظر گرفتن او، متوجه نکته مهمی شد. چهره این مرد شباهت زیادی به تصویر چهره‌نگاری شده از فردی داشت که آخرین بار همراه قربانیان دیده شده بود. بنابراین شکی برای پلیس باقی نماند که این مرد از ماجرای جنایت باخبر است و بنابراین دستور بازداشت او صادر شد.

شامگاه یکشنبه گذشته، ماموران راهی محل زندگی یزدان شدند و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.با کشف یک قبضه کلت کمری و 10فشنگ در محل زندگی این مرد، وی به اداره آگاهی انتقال یافت و علاوه بر اعتراف به قتل 2 تاجر بیگناه ضایعات آهنی، راز سرقت مسلحانه از سوپرمارکت را هم فاش کرد. او گفت: سال‌ها بود که جوشکاری می‌کردم و از این طریق مخارج زندگی‌ام را تامین می‌کردم اما مدتی بود که بیکار شده و هیچ پولی نداشتم.

یک شب درحالی‌که 150 هزار تومان به یکی از دوستانم بدهکار بودم و قرار بود تا صبح این پول را جورکنم، اسلحه‌ای را که از مدتی قبل تهیه کرده بودم برداشتم، سوار موتورم شده و از خانه خارج شدم. در خیابان‌ها می‌گشتم تا شاید جایی را برای سرقت پیدا کنم. حدود ساعت2 بامداد بود که دیدم یک سوپرمارکت در خیابان گلسار هنوز باز است. کلاهم را سرم گذاشتم و وارد مغازه شدم. صاحب مغازه پشت یخچال بود و وقتی فریاد زدم: «هر چه پول داری رد کن بیاد»، سر خود را بالا آورد. وقتی اسلحه را دید، تصور کرد که قلابی است و بنابراین توجه زیادی به حرف‌هایم نکرد. من هم خواستم گلوله‌ای به زمین شلیک کنم تا نشان دهم که اسلحه واقعی است اما گلوله به پای مرد جوان خورد و او را مجروح کرد. بعد از آن، 400 هزار تومان پول نقد را که داخل دخل مغازه بود سرقت کرده و از محل متواری شدم.

اعتراف به جنایت

متهم ادامه داد: 2هفته از ماجرای سرقت گذشته بود که دوباره بی‌پول شدم، در این شرایط با یکی از آشنایانم که در کار خرید و فروش ضایعات آهن بود تماس گرفتم، تصمیم داشتم به بهانه‌ای او را به محلی خلوت کشانده و بعد از به قتل رساندن وی، پول‌هایش را سرقت کنم. برای همین با او تماس گرفتم و به دروغ گفتم که یک محموله بزرگ ضایعات آهن برای فروش دارم. مقتول وقتی حرف‌هایم را شنید قبول کرد با من وارد معامله شود و به همین دلیل نزد او رفتم تا همراه هم به محل نگهداری ضایعات آهنی برویم.

مرد جنایتکار افزود: مقتول در بین راه با گفتن این جمله که یکی از دوستانش سرمایه لازم برای خرید محموله ضایعات را دارد، سراغ او رفت و وی نیز سوار وانت شد و بعد 3 نفری به راه افتادیم. من که از قبل نقشه قتل را کشیده بودم، آنها را به جاده‌ای خاکی در اطراف شهر بردم و وقتی به محلی خلوتی رسیدیم، به بهانه اینکه باید کمی پیاده‌روی کنیم، از آنها خواستم از ماشین پیاده شوند. به محض اینکه مقتول و دوستش از ماشین پیاده شدند، اسلحه‌ام را از زیر پیراهنم بیرون کشیدم و به سر هر کدام از آنها یک گلوله شلیک کردم.سپس 13 میلیون تومان پولی که همراهشان بود را دزدیدم و وانت آنها را به یکی از خیابان‌ها رشت برده و در آنجا رها کردم.

بازسازی صحنه جرم

‌سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان، به همشهری گفت‌: بعد از اعترافات متهم، وی صبح دیروز برای بازسازی صحنه جرم راهی محل نخستین سرقت و قتلگاه 2 تاجر ضایعات آهن شد. وی ادامه داد: او در حضور ماموران پلیس و بازپرس پرونده نشان داد که چطور ابتدا از سوپرمارکت سرقت کرده و بعد از چند روز نقشه قتل 2 مرد بیگناه را عملی کرده است. سرهنگ کریمی افزود: بعد از بازسازی صحنه جنایت، متهم با قرار قانونی در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 135182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز