تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۳

همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشی خط های هادی روشن ضمیر از فردا 28 اردیبهشت در گالری پردیس ملت برپا می شود.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین،در این نمایشگاه 36 اثر با ابعاد متفاوت 100×100، 187×187 و 255×135 با تکنیک های مختلفی از ورق طلا، نقره و اکریلیک ارائه می شوند.

این نمایشگاه تلفیقی از آثار قدیمی روشن ضمیر از سال 87 و آثار تازه او است که در آثار قدیمی تر هنرمند از ورق طلا و نقره استفاده کرده اما در کارهای جدید از رنگ بهره گرفته است.

 نقاشیخط های او گرایش به سادگی دارند و اغلب دو تا سه رنگ در آن ها استفاده شده است.

آثار این نمایشگاه از نظر موضوعی در سه بخش ارائه می شوند: اسماءالحسنی، اشعار شعرای بزرگی چون حافظ و کارهایی با موضوع عشق که هنرمند به شکل های گو ناگون کلمه عشق را به تصویر کشیده است.

روشن ضمیر در آثار جدیدش فرم نستعلیق را تغییر داده و در هندسه خط نستعلیق دست برده است. وی در انتهای حروف رهایی ایجاد کرده که این رهایی می تواند دریچه ای رو به فضایی جدید و ترکیباتی متنوع تر را در آثار او ایجاد کند.

هادی روشن ضمیر متولد 1351 است. او از انجمن خوشنویسان درجه ممتاز را دریافت کرده و تحت تعلیم استاد شیرازی به فراگیری این رشته پرداخته است.

او همچنین مهارت در این هنر را به صورت تجربی و با توجه به آثار گذشتگان دنبال می کند.

برپایی نمایشگاهی در سال 2006 در گالری ملی اندونزی، و شرکت در 16 نمایشگاه انفرادی در ایران در گالری هایی مانند شمس، سعد آباد، ساربان، پردیس ملت و... از جمله فعالیت های این هنرمند خوشنویس است.

این نمایشگاه تا 12 خرداد در گالری پردیس ملت دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 11 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

گالری پردیس ملت در خیابان ولی عصر-بزرگراه نیایش- روبروی کردستان قرار دارد.