این روزها تماس‌های تبلیغاتی با خط ثابت شهروندان رو به فزونی است.

در حالی که مشترکان تلفن همراه می توانند با یک تنظیم ساده جلوی ارسال پیام‌های تبلیغاتی را بگیرند اما این امکان برای تلفن‌های ثابت وجود ندارد. شاید به همین دلیل است که بازاریاب‌ها وقت و بی وقت با خط ثابت شهروندان تماس می‌گیرند و بدون رضایت آنها شروع به تبلیغ اجناس خود می‌کنند. این اواخر نیز برخی شرکت‌ها برای تبلیغ کالای خود به دروغ و فریب نیز متوسل می‌شوند. برای نمونه یکی می گوید شما در فلان قرعه‌کشی برنده شده‌اید و باید برای بردن جایزه خود که یک وسیله کاهش مصرف سوخت است به این نشانی مراجعه کنید. برخی نیز کالا را به جلوی منزل فرستاده و مبلغی نیز بابت آن دریافت می کنند. به هر حال بهتر است فریب نام شرکت های معتبری که فقط از نام آنها سوء استفاده می شود را نخورید.

یکدانه ای ها

یکدانه ای های صف نانوایی را که می‌شناسید. با توافق جمع و البته مطابق قانونی نانوشته، چون یک نان بیشتر نمی‌خواهند بی‌صف می‌آیند و زودتر از بقیه می روند. اما برخی آشناهای نانوایی ها از یکدانه‌ای بودن فقط بی‌ صف نان گرفتن را می‌دانند و بس. به این معنی که بی صف می‌آیند چهل یا پنجاه قرص نان می‌گیرند و می روند. شاطر هم که کمال همکاری را با آنها دارد و حتی پیش از آمدن آنها سه نان برای آنها کنار می‌گذارد و یکی به مشتری می دهد. به هر حال برای رفع این مشکل می‌توانید با شماره‌های شکایات و انتقادات که روی شیشه نانوایی‌ها درج شده تماس بگیرید.

فقط به‌خاطر چند عدد توت

در طول برگزاری امتحانات پایان سال مدارس، برخی از والدین که بابت درس‌خواندن فرزندشان حرص و جوش می‌خورند گاهی نیز باید آنها را به جای مشغول درس‌ خواندن، باندپیچیده شده روی تخت بیمارستان ببینند. آنچه از رفت‌وآمد دانش‌آموزان در سطح شهر می‌توان دریافت این است که برخی از آنها پس از امتحان دادن، در راه بازگشت به خانه بازیگوشی می‌کنند و جان خود را به‌خطر می‌اندازند. به‌طور نمونه با میوه دادن درختان توت به خاطر چیدن یک‌مشت توت تا نوک بلندترین شاخه درخت بالا می‌روند. به‌هرحال از آنجا که ساعات بازگشت به خانه آنها در طول امتحانات تغییر پیدا می‌کند بهتر است والدین بیشتر به امنیت فرزندشان نظارت کنند.

ناگهان یک درخت

در اغلب نقاط شهر برای حفاظت از درخت‌ها چنانچه یکی از آنها وسط کوچه یا خیابانی باشد نه تنها درخت را قطع نمی‌کنند بلکه با یک باغچه دورش را محصور می‌کنند. به این وسیله هم یک درخت از تعداد درخت‌های شهر کم نمی‌شود هم با ساخت یک باغچه ایمنی تردد راننده‌ها و سرنشینان نیز تامین می‌شود. با وجود این در برخی مناطق شهر هنگام رانندگی ناگهان با یک درخت مواجه می شویم. آن هم هنگامی که برای دور زدن آن خیلی دیر شده است. بهتر است برای رفع این مشکل با سامانه 137 تماس بگیرید.