همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه توصیه کرد: در فصل گرما برای پیشگیری از افزایش سطح کلسترول خون، میوه‌های تابستانی فراوان مصرف کنید.

مرضیه ذوالفقاری در گفت و گو با ایرنا افزود: توت‌فرنگی یکی از میوه‌هایی است که به دلیل دارا بودن ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها، سطح کلسترول خون را متعادل می‌کند.

وی با بیان اینکه، میوه گیلاس علاوه بر داشتن ویتامین C، تاثیر فراوانی در پیشگیری از کلسترول خون بالا دارد، اظهار داشت: گیلاس اسید اوریک بدن را کاهش می‌دهد و به دلیل داشتن پتاسیم و منیزیم، سبب افزایش فعالیت‌های مغزی انسان می‌شود.

این متخصص تغذیه گفت: میوه هلو نیز دارای آهن، ویتامین E و C است که مصرف آن علاوه بر تنظیم سطح کلسترول خون، پوست را نیز پاکسازی می‌کند.

ذوالفقاری گفت: زردآلو نیز دارای مقادیر زیادی بتاکاروتن است و این ماده در بدن به ویتامینA تبدیل می‌شود که برای حفظ سطح کلسترول خون، تقویت بینایی و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن موثر است.

وی افزود: سیب نیز حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان و فیبر است که به بدن کمک می‌کند تا کلسترول بد کاهش یافته و به افزایش کلسترول خوب کمک کند.

ذوالفقاری به هموطنان توصیه کرد، به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در برابر گرما، بیماری‌های مختلفی در افراد با افزایش سطح کلسترول خون بروز می‌کند که با خوردن روزانه میوه‌های یاد شده می‌توان از شیوع آن پیشگیری کرد.

منبع: همشهری آنلاین