همشهری آنلاین: اوروگوئه با شایستگی برای پانزدهمین بار قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا را جشن گرفت.

تیم فوتبال اوروگوئه در فینال مسابقات فوتبال جام ملت‌های آمریکای جنوبی با درخشش دو مهاجم خود، فورلان و سوارز با سه گل پاراگوئه را شکست داد و قهرمان این مسابقات شد.

در دیدار فینال این مسابقات سوارز در دقیقه 12 روی پاس ماکسی پریرا گل اول اوروگوئه را زد، فورلان هم در دقیقه 42 پا آره‌والدو ریوس را تبدیل به گل کرد. در نیمه دوم این نتیجه ادامه یافت تا این که باز هم فورلان و این بار در دقیقه 90 توپی را که سوارز به او رسانده بود به تور دروازه پاراگوئه دوخت.

این پانزدهمین قهرمانی اوروگوئه در تاریخ این جام می‌باشد. بدین ترتیب رکورد تعداد قهرمانی که پیش از این با 14 عنوان به طور مشترک متعلق به اوروگوئه و آرژانتین بود، به تنهایی در اختیار اوروگوئه قرار گرفت.

 

  آشنایی با کوپا آمه‌ریکا

تیم پاراگوئه بدون حتی یک پیروزی در وقت‌های قانونی به فینال رسیده بود. آنها در یک چهارم نهایی برزیل را در ضربات پنالتی حذف کردند. اوروگوئه نیز آرژانتین، میزبان و شانس اول قهرمانی این جام را در ضربات پنالتی حذف کرده بود.

چهل و چهارمین دوره مسابقات کوپا آمه‌ریکا در سال 2015 در کشور برزیل برگزار می‌شود که این کشور در سال 2014 نیز میزبان جام جهانی فوتبال است.

 

منبع: همشهری آنلاین