دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

الکسیس سانچز مهاجم تیم ملی شیلی، با پنالتی چیپی که در فینال کوپا آمریکا زد، طلسم تاریخی شیلی را شکست و طلسم ناکامی لیونل مسی با تیم ملی آرژانتین را پا برجا نگه داشت.

شيلي‌ در فينال كوپا آرژانتين را در فينال در ضربات پنالتي 4 بر يك شكست داد تا به قهرماني برسد. جدال نسبتا محتاطانه 2تيم در پايان 120دقيقه بازي بدون گل تمام‌شده بود. براي شيلي كه ميزبان اين دوره از رقابت‌ها بود، اين قهرماني يك دستاور تاريخي به شمار مي‌رود. در طول 99سال تاريخ اين رقابت‌ها، شيلي هرگز موفق نشده بود جام قهرماني را بالاي سر ببرد اما با تيم قدرتمندي كه در اين دوره از رقابت‌ها داشت، ‌سرانجام به نخستين قهرماني‌اش رسيد. در مقابل، آرژانتين هم اميد زيادي داشت تا براي نخستين بار از سال1993 به بعد قهرماني در كوپا را تجربه كند. آنها با قدرت تمام به فينال رسيده بودند و در موقعيت خوبي مي‌توانستند به سال‌ها ناكامي در كوپا آمريكا پايان دهند اما در نهايت بازي را به روحيه جنگنده و تيمي شيلي واگذار كردند. با اين شكست، انتظار ليونل مسي كاپيتان آرژانتين براي بالا بردن يك جام بزرگ همراه با تيم ملي هم طولاني‌تر شد. مسي كه در كشورش و سراسر دنيا با ديه‌گو مارادونا مقايسه مي‌شود، تا حالا با تيم ملي كشورش به جام معتبر بين‌المللي نرسيده. او در اين رقابت‌ها، با اينكه موفق نشد گلزني كند، عملكرد تعيين‌كننده‌اي داشت و تيمش را به فينال هدايت كرد. با اين حال مثل فينال جام جهاني سال گذشته برابر آلمان، اين بار هم دستش از جام كوتاه ماند.

شيلي در اين بازي كاملا منسجم و باهدف بازي مي‌كرد با اين حال بسيار خوش‌شانس بود كه گونزالو هيگواين مهاجم آرژانتين در وقت‌هاي تلف‌شده بازي يك شانس مسلم را از دست داد. شيلي هم البته در وقت اضافه فرصت خوبي براي گلزني داشت كه از دست رفت.

بعد از جام جهاني سال گذشته و عملكرد خوب شيلي، اين نتيجه براي اين تيم و خورخه سامپائولي سرمربي آرژانتيني آن يك نتيجه عالي به شمار مي‌رود. سامپائولي بعد از بازي به‌خصوص از پنالتي چيپ سانچز تمجيد كرد و گفت: «پنالتي الكسيس واقعا من را سرخوش كرد. بازيكنان كار بزرگي كردند. آنها از ابتدا مي‌خواستند اين جام را ببرند. من در تمام جام، ‌حتي يك بازي را هم نديدم كه بشود گفت شيلي از حريفش بهتر نبوده است. علاوه بر اينكه اين جام نخستين جام آنها در كوپا به شمار مي‌رود، نخستين جام براي يك نسل از بازيكنان اين تيم است. من واقعا خوشحالم و مي‌خواهم از بازيكنان به‌خاطر اينكه به من اجازه داده‌اند بخشي از تيمشان باشم تشكر كنم.»

در آن سوي ميدان، خراردو مارتينو سرمربي آرژانتين نظر متفاوتي داشت و در پايان بازي مدعي شد كه تيمش شايسته شكست نبوده است. سرمربي سابق بارسلونا كه بعد از جام جهاني هدايت تيم ملي كشورش را قبول كرده، بعد از بازي گفت: «شكست‌هايي مثل اين تحليل‌هاي من را تغيير نمي‌دهد. در بيش از 120دقيقه، بازي كاملا عادلانه بود. به‌نظر من آرژانتين نبايد در اين بازي مي‌باخت. ما فرصت‌هاي زيادي داشتيم و هر كاري كه مي‌توانستيم كرديم.»

کد خبر 300223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha