عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به ابلاغ تعرفه‌های پزشکی با امضای معاون اول رئیس جمهور در تاریخ 28خرداد از سوی هیات وزیران گفت:

در این ابلاغیه آمده که تعرفه‌ها پس از رسیدن به شورای عالی بیمه سلامت در هیات دولت تصویب و ابلاغ شد، در حالی که شورای عالی بیمه سلامت در کشور تاکنون تشکیل نشده است. دکتر سیدتقی نوربخش با بیان اینکه در چنین وضعیتی نباید به شورای عالی بیمه سلامت که در این بخشنامه به آن اشاره شده است استناد کرد، ادامه داد: در شرایط کنونی که با افزایش هزینه‌های مراکز درمانی مواجه هستیم، تعرفه‌های خدمات پزشکی امسال نسبت به سال گذشته در بخش جراحی صفر درصد و در بخش خصوصی فقط 7 درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: تعیین تعرفه‌ها سوالات بسیاری از جمله اینکه آیا هزینه‌های مطب‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز خدمات درمانی در سال 90 فقط 7درصد افزایش داشته مطرح شده که با چنین دیدگاهی تعرفه‌های پزشکی تعیین شده است. عضو هیات مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران اظهار داشت: چنین وضعیتی سبب بی‌انضباطی در بخش درمان شده و باعث می شود که افزایش هزینه از جیب مردم پرداخت شود که مغایر با برنامه 5ساله پنجم است. نوربخش با اشاره به مواد 36 و 42 که دولت را موظف به حرکت به سوی تعرفه واقعی می‌کند، گفت: نظام پزشکی به عنوان یکی از اعضای شورای عالی بیمه‌، پیش‌نویس این تعرفه‌ها را امضا نکرده و اکثر اعضای شورای عالی نظام پزشکی به این تعرفه‌ها معترضند.

منبع: همشهری آنلاین