همشهری آنلاین: یک تحلیلگر فلسطینی می‌گوید تل‌آویو نگران مطرح شدن جنایاتش در مجامع حقوقی در پی طرح موضوع فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل است.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، تشکیلات خودگردان فلسطین 29 شهریور (20 سپتامبر) را به عنوان تاریخ ارائه درخواست خود به سازمان ملل برای به‌رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی اعلام کرده است.

کمال حواش، معاون جنبش همبستگی فلسطین در لندن در گفت‌وگو با شبکه پرس تی­وی گفت رژیم اسرائیل نگران است حتی اگر موضوع شناسایی فلسطین به عنوان یک کشور مستقل به جای شورای امنیت، در مجمع عمومی سازمان ملل نیز مطرح شود، فلسطینی‌ها بتوانند برخی از سازمان‌های بین‌المللی نظیر یونسکو و شورای حقوق بشر را همراه خود کنند که این می‌تواند باعث مطرح شدن جنایات اسرائیل در مجامع حقوقی شود.

تا کنون بیش از 100 کشور به طور رسمی کشور مستقل فلسطین را بر اساس مرزهای 1967 به رسمیت شناخته‌اند.

حواش همچنین گفت اسرائیلی‌ها درباره سیاستمداران‌شان که دور دنیا می‌گردند و دستشان به جنایت در غزه و فلسطین آلوده است نگران هستند؛ چرا که جهان‌گردی آن­ها کمی دچار مشکل می‌شود و ممکن است در برخی از کشورها تحت پیگرد قرار گیرند.

معاون جنبش همبستگی فلسطین در لندن، به نقش آمریکا در حمایت از رژیم اسرائیل اشاره کرد و آن را یکی از عللی دانست که اسرائیل را به هر اقدامی، قادر می­کند.

وی با بیان این که رژیم اسرائیل در سراسر جهان لابی می‌کند تا علیه طرح فلسطینیان برای به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطینی، رای جمع کند؛ اسرائیلی­‌ها را شدیدا به آمریکا که عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است و قطعنامه (ضد اسرائیلی) را وتو می‌کند متکی دانست.

نیروهای رژیم اسرائیل در سال 1967 نوار غزه، کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس در سرزمین‌های فلسطینی را اشغال کردند.

نیروهای اسراییلی در سال 2005 از غزه به ظاهر عقب? نشینی کرده­اند، درحالی که همچنان این منطقه را هدف حملات خود قرار می­دهند.
در سال 2007 رژیم اسرائیل پس از پیروزی حماس در انتخابات دموکراتیک فلسطین و تسلط آن بر نوار غزه، این منطقه فلسطینی را تحت محاصره اقتصادی خود قرار داد.

محاصره تحمیلی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، تاثیر فاجعه‌باری بر شرایط انسانی و اقتصادی این منطقه فقیر نشین فلسطینی داشته است.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها