تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۲

راکبان موتورسیکلت‌ آنقدر وارد پیاده‌رو‌های شهر شدند که سرانجام برخی کوچه‌ها و خیابان‌ها به‌صورت خودجوش ویژه رفت و آمد آنها شد.

به طوری که در کوچه‌های یاد‌شده هیچ خودرویی توان تردد را ندارد. البته مسیر‌های یاد‌شده به صورت قانونی برای رفت و آمد موتورسیکلت‌ها طراحی و ساخته نشده‌اند بلکه توقف دوبل خودرو‌ها باعث به وجود آمدن این مسیر‌های ویژه برای موتور‌ها شده است. شاید اگر همین طور پیش برود تقاضا برای خرید موتورسیکلت و به دنبال آن قیمت این وسیله، بیش از خودرو‌ها شود.

همسایه‌‌آزاری

قدیم‌تر‌ها برخی عادت داشتند روی اعصاب دیگران راه بروند اما به نظر می‌رسد این روز‌ها با رواج زندگی آپارتمانی، تعدادی از ساکنان طبقه بالایی عادت کرده‌اند روی اعصاب ساکنان طبقات پایین بدوند؛ به این معنی که بدون در نظر گرفتن آداب همسایگی، یا بچه‌ آنها مدام به این‌سو و آن‌سو می‌دود یا خودشان روی تردمیل رفته و مدام می‌دوند. در این مورد خاص می‌توان بچه را توجیه کرد که بیرون از خانه را برای دویدن انتخاب کند. بزرگ‌تر‌ها نیز بهتر است از وسایل ضربه‌گیر (ضد صدا) برای زیر تردمیل استفاده کنند.

پیرمرد و سبد

شاید بسیاری از ما داستان پسری که پدرش را به علت کهولت سن و از کار افتادگی داخل سبدی گذاشت و برای رها کردن وی راهی کوه شد شنیده باشیم. در راه پیرمرد به پسرش پیشنهاد کرد که سبد را با خودش باز گرداند، زیرا ممکن است پسر وی نیز به محض پیر شدن او بخواهد از آن استفاده کند. پسر با شنیدن این پیشنهاد از کرده خود پشیمان شد و پدر را به خانه باز گرداند. اگر این داستان را نخوانده‌اید می‌توان گفت چیز زیادی را از دست نداده‌اید.

البته به دلیل اینکه گاهی مستند آن‌ را می‌توانید به طور سه‌بعدی و بدون هیچ برفکی در داخل شهر خود مشاهده کنید؛ مستندی که طی آن برخی افراد پدر یا همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید مادر پیر خود را در قسمت بارِ وانت می‌گذارند. باید به این افراد یادآوری کرد که اگر به والدین خود یا افراد سالمند احترام نگذارید نباید از فرزندان خود نیز انتظار احترام داشته باشید. تمام اینها جدای از جریمه‌ای است که پلیس برای این تخلف رانندگی در نظر می‌گیرد.

ماندگاری بالا

تا به حال عسل تنها ماده غذایی بود که هیچ میکروب و باکتری توان حمله به آن و فاسد کردنش را نداشت. با وجود این به نظر می‌رسد این اواخر چند رقیب در ماندگاری طولانی، رقیب وی شده‌اند. برای نمونه، محصولاتی که روی آنها درج شده تاریخ انقضا «3 ماه بعد از تاریخ تولید» اما هر چه به دنبال تاریخ تولید بگردید چیزی نخواهید یافت. به قول معروف گشتم نبود، نگرد نیست.

منبع: همشهری آنلاین