همشهری آنلاین: معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی در خصوص پیشنهاد دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مسئله هسته‌ای ایران گفت: این یک ایده است و هر ایده‌ای نیاز به بررسی و تامل دارد.

دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، خواستار تعلیق متقابل برنامه غنی‌سازی اورانیوم ازسوی ایران و تعلیق تحریم‌ها ازسوی شورای امنیت برای پایان بحران برنامه هسته ای ایران شد.

درخصوص این پیشنهاد، محمد سعیدی یکشنبه شب(هشتم بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: اکنون در مورد ایده البرداعی نمی‌توان قضاوت کرد و قطعا ابهاماتی در این ایده وجود دارد.

سعیدی همچنین در پاسخ به این سؤال که "آیا روسیه پیشنهادی بیش از آنچه که البرادعی مطرح کرده به تهران ارایه کرده است ؟"، اظهار داشت: غیر از ایده البرادعی ایده‌های دیگری نیز وجود دارد و هم روس‌ها و هم سایر کشورها قطعاً ایده‌هایی دارند.

گزارش ایرنا حاکی‌است، وی در عین حال در ارتباط با این پرسش که "آیا تهران در پایان مهلت قطعنانه ‪ ۱۷۳۷‬تعلیق را خواهد پذیرفت ؟"، پاسخ داد: در سیاست ما پذیرش تعلیق وجود ندارد.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص مسئله سه هزار سانتریفیوژ نیز اعلام کرد: شروع نصب این سانتریفیوژها را اعلام عمومی می‌کنیم.

خبرنگاری پرسید "یعنی هنوز نصب سانترفیوژها را آغاز نکرده‌اید؟"، وی پاسخ داد: هر گاه شروع به نصب کنیم، آن را اعلام عمومی خواهیم کرد.

برچسب‌ها