گروه حوادث: زن جوانی که با همدستی جوان مورد علاقه‌اش، همسر خود را به قتل رسانده وجسدش را به آتش کشیده بود، شنبه 14 بهمن در دومین جلسه بازجویی راز تلخ این جنایت را برای بازپرس شعبه یکم دادسرای جنایی پایتخت بازگو کرد.

 وی در این جلسه بازجویی مدعی شد برای گرفتن طلاق غیابی این نقشه مرگبار را طراحی کرده است.

بنا بر این گزارش راز قتل شوهر این زن، هفته گذشته و پس از آن گشوده شد که دختر خردسال آنها بعد از گذشت 7 ماه صحنه‌های وحشتناک قتل پدرش را برای خانواده پدری‌اش بیان کرد و به آنها گفت مادرش و مرد جوانی که به خانه آنها آمده است، وی را به قتل رسانده اند.

با پیگیری این سرنخ مادر کودک و مرد جوان به اتهام قتل دستگیر شدند، اما در جریان اولین جلسه بازجویی مرد جوان با اعتراف به ارتکاب جنایت مدعی شد که او به تنهایی دست به این قتل زده است و زن جوان از این جنایت خبری نداشته است.

من هم بودم

در حالی‌که زن جوان در نخستین جلسه بازجویی ادعا می‌کرد که وی بیگناه است و در زمان جنایت با دخترش در خارج از خانه بوده است، وی روز گذشته با صورتی اشکبار به بیان ماجرای وحشتناک جنایت پرداخت.

این زن جوان خطاب به بازپرس محمدحسین شاملو رئیس شعبه یکم بازپرسی دادسرای جنایی پایتخت گفت: در حالیکه 9 سال از ازدواج من و شوهرم می‌گذشت احساس می‌کردم که او هیچ علاقه‌ای به من ندارد و من هیچ جایی در زندگی او ندارم، در همین زمان بود که پای امیر به عنوان دوست شوهرم به زندگی ما باز شد، در این رفت و آمدها ما به یکدیگر علاقمند شدیم و من که زندگی‌ام خالی از هر محبتی بود تصمیم گرفتم از همسرم طلاق گرفته و با او ازدواج کنم ولی شوهرم حاضر به جدایی نبود.

در حالی که دیگر نمی‌توانستم به زندگی با همسرم ادامه دهم، من و امیر تصمیم گرفتیم شوهرم را به قتل رسانده و با سربه‌نیست‌کردن جسدش اعلام کنیم او زندگی اش را ترک کرده و به این روش از او طلاق غیابی گرفته و  با هم ازدواج کنیم.

بعد از طراحی نقشه قتل روز جنایت وقتی همسرم از سرکار به خانه بازگشت و بعد از کمی‌بازی با دختر7 ساله‌مان به اتاق خواب رفت و خوابید با تلفن همراه امیرتماس گرفته و او را به قتلگاه کشاندم و سپس با همدستی یکدیگر همسرم را به قتل رساندیم.

 تصورمی‌کردم کودکم چیزی را ندیده است، اما او از لای درتمام صحنه جنایت را  دیده بود و او  راز این جنایت را فاش کرد. در این جلسه بازجویی امیر نیز که در نخستین جلسه جنایت را به گردن گرفته و گفته بود به تنهایی دست به جنایت زده است، با تایید اعترافات همدستش گفت: بعد از آ‌نکه شامگاه 23 خرداد شوهر زن جوان را به قتل رساندیم،جسدش را به داخل خودروی من انتقال داده و در حوالی شهریار به آتش کشیدیم.

این گزارش حاکی است در ادامه بررسی‌های قضائی، قاضی شاملو و کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی پایتخت،مشخص شد جسد قربانی چند روز بعد از رهاشدن در بیابانهای شهریار توسط پلیس این شهرستان کشف شده ولی چون قابل شناسایی نبوده است، هویت وی مجهول مانده که با فاش شدن راز این جنایت هویت این جسد مجهول الهویه نیزمشخص شد. تحقیقات تکمیلی از متهمان درپایگاه 6 آگاهی پایتخت زیرنظر بازپرس محمدحسین شاملو ادامه خواهد یافت.

اظهارات بازپرس پرونده

بازپرس  شاملو روز گذشته گفت: زن جوان و همدستش علاوه بر آنکه مرتکب اشتباهی تاسف بار شده اند ، دچار ضعف شناخت قانون بوده‌اند ، آنها نمی‌دانستند که زن جوان بعد از ناپدیدشدن همسرش تا 5 سال نمی‌تواند با این ادعا که شوهرش مفقود شده است طلاق غیابی بگیرد و به این ترتیب حتی اگر این جنایت فاش نمی‌شد آنها به هدف خود نمی‌رسیدند .

بازپرس شعبه یکم دادسرای جنایی پایتخت در ادامه درخصوص علل ارتکاب اینگونه همسرکشی‌ها گفت :  در مورد جنایات همسرکشی، داشتن جنون و بیماری روانی متهم  و یا بی‌تقوایی و بی‌ایمانی از دلایل مهم ارتکاب اینگونه قتلها به شمار می‌روند در چنین شرایطی زنان با تصور اینکه با کشتن شریک زندگی خود و زندگی با فردی دیگر به درجه بهتری از زندگی می رسند دست به این جنایتها می‌زنند.

به گفته وی شاید شرایط سخت طلاق یکی از دلایل ارتکاب جنایت در چنین شرایطی باشد. وی درخصوص اینکه چگونه می‌توان ارتکاب همسرکشی را کاهش داد گفت :این امر به یک کار جرم شناسی دقیق و علمی احتیاج دارد، همچنین با افزایش سطح فرهنگ و ایمان مردم و بررسی علل روانی ارتکاب اینگونه جرایم و تعیین مجازات‌های بازدارنده برای مرتکبین می‌توان ارتکاب اینگونه جنایات را کاهش داد.