گروه حوادث: دروغ زن جوان به شوهرش، مرگ جوان بی‌گناهی را رقم زد.

24 آذر ماه سال‌جاری مردی به شعبه هفتم دادیاری در دادسرای جنایی پایتخت رفت و خبر از ناپدید شدن پسرش به نام جواد داد. او مدعی شد که پسرش آخرین بار برای انجام کاری از خانه بیرون رفته و دیگر برنگشته است. پس از اعلام این گزارش، تحقیقات برای پیدا کردن ردی از جوان ناپدید شده آغاز شد تا اینکه پلیس متوجه شد جواد آخرین بار با زن 38 ساله‌ای به نام مریم در تماس بوده است.

ماموران راهی خانه این زن شدند اما وقتی او مدعی شد که مردی به اسم جواد را نمی‌شناسد و تا حالا وی را ندیده است، به ماجرا مشکوک شده و او را دستگیر کردند. با انتقال این زن به اداره آگاهی، بازجویی از او ادامه یافت و زن جوان در ادامه، ادعای عجیبی را مطرح کرد.

او گفت: چند روز پیش زنگ خانه‌ام به صدا درآمد و وقتی آیفون را برداشتم، شخصی از من خواست در را باز کنم. از آنجا که صدای او شبیه صدای شوهرم بود، در را باز کردم و لحظاتی بعد دیدم که مرد جوانی وارد خانه‌ام شد. او با تهدید چاقو مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و بعد از اینکه شماره تلفنم را گرفت، از خانه فرار کرد. از آن روز به بعد این مرد که جواد نام داشت مدام با من تماس می‌گرفت و تهدیدم می‌کرد که اگر از ماجرا چیزی به کسی بگویم، آبرویم را خواهد برد. من هم از ترس جانم، چیزی به کسی نگفتم.

ماموران که حرف‌های زن جوان را باور نکرده بودند، بازجویی از وی را ادامه دادند و او سرانجام لب به بیان حقیقت گشود و گفت: یکی از روزها برای انجام کاری به بیرون از خانه رفته بودم که با جواد آشنا شدم. او قرار شد برایم کتابی بیاورد و به همین خاطر شماره موبایلم را گرفت. گاهی با من تماس می‌گرفت و با هم حرف می‌زدیم تا اینکه یکی از روزها دچار عذاب وجدان شدم و برای اینکه خودم را تنبیه کنم، با چاقو خودزنی کردم.

شوهرم به محض ورود به خانه و دیدن من، مرا به بیمارستان برد و وقتی علت این اقدام را از من پرسید به دروغ به او گفتم که مردی به اسم جواد مخفیانه وارد خانه‌مان شده و مرا مورد آزار و اذیت قرار داده و من هم تصمیم گرفته‌ام به زندگی‌ام پایان دهم. متهم ادامه داد: شوهرم وقتی ماجرا را شنید، تصمیم گرفت از جواد انتقام بگیرد؛ برای همین با همدستی پسرعمویش او را به خانه کشاند و با ضربات چاقو وی را به قتل رساندند و پس از آن جسدش را در بیابان‌های رباط کریم سوزاندند.

پس از اعترافات این زن، قاضی روشن، بازپرس جنایی پایتخت دستور بازداشت عاملان قتل را صادر کرد و آنها نیز وقتی در دام پلیس گرفتار شدند به قتل اعتراف کردند و مدعی شدند که چون تصور می‌کردند مقتول به زن جوان تعرض کرده، وی را به قتل رسانده‌اند. براساس این گزارش، قاضی پرونده برای تمامی متهمان قرار قانونی صادر کرده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین