همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که سقوط یورو، صلح و ثبات اروپا را به خطر می‌اندازد.

به گزارش ایسنا، نیکولا سارکوزی، رییس‌جمهور فرانسه ضمن هشدار نسبت به سقوط یورو گفت: نهادها و کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید مسئولیت ثبات آتی یورو را عهده‌دار شده و از سقوط آن جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری آلمان،‌ سارکوزی گفت: حق نداریم اجازه دهیم اروپا سقوط کند، چراکه با سقوط یورو اروپا نیز سقوط می‌کند.

وی در ادامه گفت: یورو قلب اروپا است و هرگونه آسیب به این واحد پول باعث می‌شود که ثبات در قاره ما به چالش کشیده شود.

وی در دیدار با ماریو مونتی، نخست‌وزیر ایتالیا نیز گفت که مسئولیت بخشی از آینده اروپا برعهده ایتالیا و فرانسه است و باید با همکاری و اعتماد به یکدیگر بتوانند مشکلات یورو را به عنوان قلب اروپا حل کنند.

مونتی نیز در این دیدار هشدار داد که دیدگاه‌ها و برداشت‌های مختلف کشورهای اروپایی برای حل بحران بدهی‌های کشورهای این قاره نباید منجر به شکاف جدی در اروپا شود.

مونتی هشدار داد: خطر و تهدید اصلی، شکل‌گیری سوء‌تفاهم‌های اساسی در خصوص وضعیت آتی اروپاست و اینکه کشورهای مختلف این قاره نتوانند دیدگاه‌های یکسانی در مورد منافع کشورهای عضو داشته باشند.

مونتی، سارکوزی و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان قرار است 20 ژانویه برای مذاکرات مقدماتی نشست آتی سران کشورهای اتحادیه اروپا در رم با یکدیگر دیدار داشته باشند.

پیش بینی نشریه روسی از ورشکستگی یورو در سال 2012

یک نشریه روسی پیش بینی کرد در سال 2012 واحد پولی یورو به طور کامل ورشکسته و کسری بودجه آمریکا تشدید شود.

به گزارش ایرنا،مجله روسیه در سیاست جهانی در گزارشی تحلیلی به قلم فئودور لوکیانف سردبیر این مجله پیش بینی کرد سال 2012 سال تحولات و هیجانات ناخوشایند برای کشورهای غربی خواهد بود.

در این گزارش از مهم ترین رویدادهای سال جاری میلادی به تعمیق بحران مالی در اتحادیه اروپا اشاره شده که به عقیده نویسنده عواقب ناگواری برای کشورهای عضو این اتحادیه به دنبال خواهد داشت.

مجله روسی در باره امکان ورشکستگی یورو نوشت: این اتفاق به احتمال بسیار زیاد روی خواهد داد و پیامدهای آن دامن روسیه را نیز خواهد گرفت.

در ادامه این گزارش، افزایش کسری بودجه آمریکا یکی دیگر از رویدادهای مهم سال 2012 مطرح شده است که بر اقتصاد این کشور ضربه سختی وارد خواهد کرد.

در گزارش مجله روسی آمده است: آمریکا در سال 2011 میلادی یک هزار و 620 میلیارد دلار کسری بودجه داشت که پیش بینی می شود در سال جاری هم کسری بودجه این کشور در حدود این رقم باشد.

این گزارش حاکی است: حجم بدهی های آمریکا نیز از مرز 15 هزار میلیارد دلار فراتر رفته و واشنگتن برای گرفتن بدهی های جدید به منظور استفاده از آن برای اداره امور کشور آماده می شود.

در گزارش مجله روسی به شرایط سختی که دولت اوباما با آن رو در رو است، اشاره و خاطرنشان شده است که این مشکلات در آینده تشدید خواهد شد و حل آنها در کوتاه مدت غیرممکن به نظر می رسد.

منبع: همشهری آنلاین