همشهری آنلاین: تنها ساعاتی مانده به سفر نخست وزیر یونان به آلمان که با هدف متقاعد کردن مقام های این کشور برای تمدید دوساله مهلت اجرای تعهدات اقتصادی آتن به اتحادیه اروپا انجام می شود،مقام های برلین از تشکیل ستاد ویژه ای برای مقابله با بحران خروج احتمالی یونان از حوزه مالی یورو خبردادند.

به گزارش ایرنا، مارتین کت هاووس سخنگوی وزارت دارایی آلمان با تایید خبر رسانه های این کشور مبنی بر تشکیل یک ستاد ویژه کاری که بر موضوع بحران اقتصادی حوزه یورو به ویژه خروج یونان از این مجموعه متمرکز است، گفت: چنین ستادی تشکیل شده است.

این مقام اقتصادی آلمان روز جمعه در نشست خبری سخنگویان دولت با خبرنگاران، خاطر نشان کرد: بررسی وضعیت بدهی دولت های بحران زده، نظارت بر برنامه های این کشورها برای مقابله با بحران و انجام اصلاحات اقتصادی از سوی آنها و همچنین ارزیابی وضعیت فعلی کشورهای درگیر در بحران مالی از محورهای اصلی ماموریت این ستاد ویژه است.

کت هاووس با بیان اینکه تمام اتفاقات و رویدادهای محتمل و غیر محتمل نیز در این ستاد ویژه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: مردم از ما انتظار دارند که همه موارد و احتمالات را در زمینه بحران اقتصادی یورو و اثرات آن بر کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

'اشتفن زایبرت' سخنگوی دولت آلمان نیز در همین زمینه بار دیگر بر لزوم پایبندی یونان به تعهدات خود به اتحادیه اروپایی تاکید کرد و گفت: ما منتظر گزارش تروئیکا متشکل از صندوق بین المللی پول، کمیسیون اروپایی و بانک مرکزی اتحادیه اروپا در مورد وضعیت این کشور هستیم.

زایبرت همچنین اظهار داشت: مسئله مهم این است که این باور و اعتماد باید در جامعه بین المللی ایجاد شود که یونان مصمم به اجرای توافق ها و عمل به تعهدات خود درمقابل اتحادیه اروپا است و عمده مشکل در این راه نیز میزان بالای بدهی ها و همچنین افزایش قابلیت رقابت اقتصادی در این کشور است.

این اخبار و اظهارات درحالی درخصوص یونان از سوی مقام های دولت آلمان مطرح می شود که، آنتونیس ساماراس ظهر جمعه به وقت محلی وارد برلین شده و به دنبال این است که در دیدار با ' آنگلا مرکل' صدر اعظم آلمان موافقت این مقام اروپایی را با ارائه مهلت بیشتر به آتن برای عمل به تعهدات و اجرای اصلاحات اقتصادی در این کشور، جلب کند.

کد خبر 182059
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز