گروه شهری: در حاشیه جریان بررسی 44 تبصره باقیمانده بودجه سال آینده شهرداری تهران مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر به همشهری گفت: رقم اصلی بودجه سال آینده شهرداری تهران 4 هزار و 930 میلیارد تومان است.

چمران ادامه داد: مبالغ دیگر بودجه که حدود 4 هزار و 100 میلیارد تومان پیش‌بینی شده رقم بودجه غیرنقدی است که این می‌تواند در سال‌های بعد نیز محقق شود.

به گزارش همشهری دیروز مهدی چمران گفت: «بررسی لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران به پایان رسیده و تنها 44 تبصره از این بودجه باقی مانده و هر چقدر طول بکشد باید کار تصویب این تبصره‌ها را امروز تمام کنیم» که همینطور هم شد.

بر این اساس یکی از مهم‌ترین تبصره‌های بودجه شهرداری که دیروز به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید تبصره 21 بود که براساس آن شهرداری مکلف شد که در وصول سهم دولت اقدامات لازم را انجام دهد از جمله این تکلیف‌ها پیگیری مبلغ چهار هزارو چهارصد میلیارد ریال بابت احیا و نوسازی بافت فرسوده، بابت تامین هزینه‌های جاری بهره‌برداری راه‌آهن شهری یکهزار و چهارصد میلیارد ریال، بابت هزینه‌های نگهداشت بهره‌برداری راه آهن شهری مبلغ دویست میلیارد ریال، بابت تامین کمک هزینه سرمایه‌ای مترو مبلغ 9 هزارو نهصد میلیارد ریال، بابت تسویه تعهدات بانکی مترو مبلغ یکهزار و سیصدو بیست و شش میلیارد ریال، بابت تامین هزینه‌های جاری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه یکهزارو ششصد و بیست و هفت میلیارد و پانصد میلیون ریال، بابت تامین کمک هزینه سرمایه‌ای شرکت واحد مبلغ یکهزارو پانصد میلیارد ریال است و شهرداری تهران باید پس از وصول، موارد مرتبط را در اصلاحیه بودجه سال 1391 درج و به شورای شهر ارائه نماید.

بنا براین گزارش اعتبارات هزینه‌ای که دولت به شهرداری باید پرداخت کند در مجموع 160 میلیارد تومان بابت یارانه بلیت است. دیروز همچنین مجوز استفاده از تسهیلات صندوق ذخیره ارزی به میزان حداقل 50 درصد از مبلغ 2میلیارد دلار منظورشده برای شهرداری‌ها تمدید شد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران دیروز طی سخنانی پیش از شروع دستور جلسه علنی، با اشاره به اینکه کم‌کم به پایان تلاش تبلیغاتی کاندیداها برای راهیابی به مجلس نزدیک می‌شویم، گفت: امیدوارم مردم به‌خوبی بتوانند برای انتخاب بهترین نمایندگان تصمیم قاطع اتخاذ کنند.

تبریک شورای شهر به کسب جایزه اسکار

دیروز به پیشنهاد رئیس شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعی به نمایندگی از اعضای شورای شهر تهران کسب جایزه سینمایی اسکار را به اصغر فرهادی کارگردان فیلم جدایی نادر از سیمین تبریک گفت.

مسجد جامعی گفت: موفقیت جدید آقای اصغر فرهادی و کسب جایزه اسکار را به خانواده و خانه مظلوم و نجیب و ماندگار سینمای کشورمان تبریک می‌گویم و از مردم عزیز و هنردوست کشورمان که پشتوانه واقعی این عرصه‌ها هستند سپاسگزارم.

وی ادامه داد: سینما و هنر ایران زمینه ساز حضور تاثیرگذار ما در عرصه جهانی است و نشان می‌دهد که با زبان هنر تا چه اندازه می‌توانیم با جهان و جهانیان ارتباط دوستانه داشته باشیم و از فرهنگ و ادب و هویت ایران بزرگ دفاع کنیم.

این درحالی است که به گفته این عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر، گروهی در کشور ما چنین موفقیت‌هایی را به نگاه‌های سیاسی نسبت می‌دهند اما آنها عموما، نه ظرفیت زبان و نه هنر را می‌شناسند و نه به ظرفیت‌های فراوان ایوان و پیشخوان فرهنگ و هنر ایران آشنایی دارند.

وی در عین حال با اشاره به اینکه هر روز از تعداد این گروه که تنها از دریچه تنگ سیاست زدگی به سینما و هنر می‌نگرند کاسته می‌شود، گفت: نشانه آن هم همین حرکت دیر هنگام رسانه‌های رسمی است که تا‌کنون در برابر همه این موفقیت‌ها برخورد منفی داشته یا حداقل سکوت کردند اما هم‌اکنون خوشبختانه بسیاری از آنها هم‌اکنون به عرصه آمده‌اند.

مسجد جامعی افزود: آقای فرهادی در آن جمع هنرمندان بزرگ که میلیون‌ها مخاطب مستقیم داشت به زبان فارسی به مردم کشورش سلام گفت و شرافتمندانه و به درستی از تاریخ و فرهنگ و هنر و تمدن و صلح‌طلبی سرزمین شاداب و پر نشاط نوروز سخن گفت و با این جایزه و رفتار موجی از غرور و شادی به ایرانیان و ایران دوستان ارزانی داشت.