گروه شهری: شورای اسلامی شهر تهران دیروز اصلاحیه بودجه سال1390 شهرداری تهران را به مبلغ 346میلیارد تومان به تصویب رساند.

در جریان تصویب این لایحه رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: اصلاحیه بودجه سال‌90 شهرداری تهران در 2بخش هزینه‌ای و سرمایه‌ای است که بر این اساس در بودجه هزینه‌ای عملکرد قطعی سال 89 را مبنای اندازه‌گیری قرار دادیم تا بتوانیم از این طریق معیاری برای دفاع و ارزیابی لایحه اصلاحیه بودجه پیدا کنیم. براساس این مصوبه از سرجمع اعتبارات سرمایه‌ای (عمرانی) مبلغ 346 میلیارد تومان کسر و به سرجمع اعتبارات هزینه‌ای (جاری) اضافه می‌شود.

براساس جدول پیوست این لایحه هزینه‌هایی از جمله حقوق و مزایای کارکنان رسمی و قراردادی شهرداری، هزینه‌های جاری (انرژی و سوخت) مترو و اتوبوسرانی، بودجه شرکت شهربان و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی جزو این اصلاحیه است.

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه فوق با اشاره به اصلاحیه حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تهران گفت: در زمان تصویب بودجه سال90 طبق برنامه و سیاست‌هایی که شامل تعدیل نیرو و کوچک‌سازی‌ شهرداری و عدم‌پرداخت مزایای اضافه بود، اعتبار مربوط به حقوق و مزایای کارکنان را تصویب کردیم که اکنون با تصویب این اصلاحیه به‌گونه‌ای تمام خطوط کلی آن سیاست‌ها را نقض کرده‌ایم.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز که در این جلسه حضور داشت در زمینه افزایش حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تهران تاکید کرد: من این اطمینان را می‌دهم که سقف نیرو در شهرداری تهران افزایش پیدا نکرده و با توجه به اینکه شهرداری یک مجموعه گسترده است و با افزایش پارک‌ها، فضای سبز، خانه‌های فرهنگ، مجموعه‌های ورزشی و... حفظ همین تعداد نیرو به معنای کوچک‌سازی‌ است.

همچنین در این جلسه اردوبادی مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر در گزارش کوتاهی از نصب پایه دکل‌های مخابراتی بدون مجوز در سطح شهر خبر داد و گفت: یکسری از نهادهای دولتی بدون در نظر گرفتن نشانه‌های مصوب و با تخریب پیاده‌روهای بازسازی شده توسط شهرداری و عدم‌رعایت نکات ایمنی و با جانمای نامناسب و بر هم زدن مبلمان شهری اقدام به ساخت پایه و دکل‌های مخابراتی بدون مجوز شهرداری کرده‌اند.

همچنین در ادامه جلسه مجمع عمومی شرکت واحد با ریاست عباس شیبانی، هادی ساعی و پروین احمدی‌نژاد به‌عنوان ناظر و علیرضا دبیر به‌عنوان منشی به‌منظور تمدید مهلت قانونی فعالیت هیأت مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی برگزار شد که در نهایت با رای اکثریت اعضای شورای شهر، فعالیت هیأت مدیره شرکت واحد به‌مدت 4 سال دیگر تمدید شد. علیرضا دبیر عضو هیأت رئیسه شورای شهرتهران در جریان برگزاری مجمع عمومی شرکت واحد خاطر نشان کرد: طی 2سال گذشته شرکت واحد تغییرات بسیار مثبتی را در جهت ارائه خدمات به شهروندان، اصلاح و بهبود کیفیت خدمات اتوبوسرانی انجام داده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

در ادامه جلسه همچنین لایحه «طرح کالبدی سکونتگاه مسگرآباد، خاور شهر و قیامدشت در حریم شهرداری منطقه15 تهران» به تصویب رسید. دکتر دانشجو در این خصوص خاطرنشان کرد: خاور شهر، مسگر آباد و قیامدشت جزو مراکز جمعیتی هستند که اراضی کشاورزی دارند؛ چنانچه طرح کالبدی نداشته باشند اراضی کشاورزی مورد هجوم ساخت‌وساز قرار گرفته و از بین می‌روند، بنابراین براساس مصوبه « الزام تهیه طرح کالبدی 21نقطه جمعیتی شهر تهران» طرح کالبدی این محله‌ها در کمیسیون عمران شورای شهر بررسی شد که به لحاظ شهرسازی و معماری مورد تایید کمیسیون قرار گرفته است. بر این اساس اعضای شورای شهر به لایحه آن رای مثبت دادند. علیرضا دبیر نیز با اشاره به‌وجود مراکز جمعیتی مشابه در مناطق 19 و 20 شهرداری تهران خواستار تهیه طرح کالبدی برای این مراکز شد.

کد خبر 163348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز