همشهری آنلاین: رئیس دیوان محاسبات کشور طی نامه‌ای با رد اظهارات رئیس جمهور درباره حضورش در برنامه تلویزیونی و اظهار نظر درباره تخلف یک میلیاردی دولت، گفت:انتظار می‌رود ریاست محترم جمهوری در مقام دفاع از حقوق ملت در صحت و سقم فرمایشات خود تأمل بیشتری داشته و از ایراد تهمت ناروا به اشخاص خودداری فرمایند.

سایت دیوان محاسبات نوشت: عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات کشور طی نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس پاسخ مطالب مطرح شده از سوی ریاست جمهوری در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ اسفندماه) را بیان و خواهان قرائت آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

متن این جوابیه به این شرح است:

۱. موضوع اختلاف حساب یک میلیارد دلار شرکت ملی نفت ایران و خزانه مربوط به تفریغ بودجه سال ۱۳۸۵ در زمان ریاست جناب آقای رحیمی معاون محترم اول ریاست جمهوری در دیوان محاسبات کشور به تصویب رسیده و با امضای ایشان به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است شایان ذکر است دیوان محاسبات کشور هیچگاه فردی را متهم به دزدی و اختلاس نکرده و اساساً این نوع ادبیات در دیوان محاسبات کشور جایگاهی ندارد در همه حال تأکید بر رعایت حقوق بیت المال و اجرای صحیح مراحل قانونی رسیدگی به پرونده بوده و در هیچ یک از جوابیه‌های دیوان مطالبی که ریاست محترم جمهوری اعلام نمودند به چشم نمی‌خورد دیوان محاسبات کشور همچنین بر اجرای صحیح فرآیند رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده در مراجع قانونی تأکید داشته و بر عدم اظهار نظر توسط افراد غیر مسئول له یا علیه این موضوع تا مشخص شدن نتیجه نهایی اصرار ورزیده است این امر در کلیه مواضع و مصاحبه‌های مسئولین دیوان مورد تأکید قرار گرفته است.
2. ریاست محترم جمهوری در خانه ملت و در پیشگاه نمایندگان مردم اعلام نمودند که ریاست دیوان محاسبات در ایام انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ در رادیو و تلویزیون حضور پیدا کرده و در خصوص پرونده فوق الذکر اظهار نظر نموده است ضمن تکذیب این امر از ایشان خواهشمندیم به منظور اثبات ادعای خود مبنی بر حضور اینجانب در صدا و سیما مستندات مربوطه را ارائه فرمایند. انتظار می‌رود ریاست محترم جمهوری در مقام دفاع از حقوق ملت در صحت و سقم فرمایشات خود تأمل بیشتری داشته و از ایراد تهمت ناروا به اشخاص خودداری فرمایند.

۳. در دوره کنونی دیوان محاسبات کشور عملکرد مالی دولت در اجرای قوانین را در قالب گزارش‌های تفریغ بودجه سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۷، ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ و همچنین گزارش‌های حسابرسی ضمنی و مستمر خود به مجلس شورای اسلامی تقدیم نموده است. این گزارش‌ها با حضور و اطلاع مسئولین دولتی مربوطه تهیه و از حیث محتوا کاملاً قابل استناد و اتکا است برخی از تخلفات اعلامی با رأی نمایندگان ملت و در اجرای ماده ۲۳۳ آئین نامه داخلی مجلس جهت رسیدگی قضایی به قوه قضائیه ارسال گردیده است.

رحمانی فضلی در پایان لازم می‌دانم از کلیه همکارانم در دیوان محاسبات کشورتشکر و سپاسگزاری نمایم. همچنین رجاء واثق دارم و از دقت نظر و تلاش‌های بی وقفه کارکنان دیوان محاسبات کشور در حفظ و صیانت از بیت المال با اینگونه اظهارنظرهای غیر کارشناسی اندکی کاسته نخواهد شد. از خدای متعال برای همه خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی توفیق روزافزون مسئلت دارم.

منبع: همشهری آنلاین