نیویورک: یک بلیت کشتی تایتانیک که خریدار نخست آن در سال 1912میلادی در کشتی یاد‌شده جان باخت، در یک حراجی خریدار دیگری پیدا کرد.

البته این بار وی برای آن 56هزار دلار پرداخت کرد. در حراجی نیویورک علاوه بر این بلیت تاریخی، منوی غذا و چندین کالای دیگر که از اعماق اقیانوس بیرون کشیده شده بود به حراج گذاشته شد. به گفته کارشناسان این حراجی، متن یک پیغام تلگراف شده توسط مسافران کشتی تایتانیک نیز به قیمت 27هزار دلار فروخته شد. گفتنی است در این تلگراف یکی از مسافران خبر برخورد کشتی با کوه یخ را ارسال کرده است.

قورباغه رزمی‌کار

جزیره باتام: نوعی قورباغه چشم‌قرمز درختی علاقه خاصی به حرکات رزمی دارد. عکس‌هایی که از جَست‌و‌خیز‌های این‌گونه بومی اندونزی گرفته شده است، بسیاری از آنها را در حال جهش‌هایی مشابه حرکت‌‌های رزمی نشان می‌دهد. یکی از اهالی بومی جزیره باتام در مورد این نوع قورباغه می‌گوید:‌ گاهی به‌نظر می‌رسد آنها به محض دیدن دوربین عکاسی یک گردشگر، مدام برای او بالا و پایین می‌پرند. گفتنی است قورباغه‌های چشم‌قرمز درختی، سمی و گوشتخوار هستند. آنها از جیرجیرک، پروانه، مگس و سایر حشرات تغذیه می‌کنند.

مجموعه‌دار جانوران دو‌سر

کالیفرنیا: یک مرد آمریکایی با اضافه‌کردن یک آفتاب‌پرست دوسر به مجموعه 22‌عددی خود، بزرگ‌ترین مجموعه‌دار جانوران دوسر جهان شد. تاد ‌رِی دارنده یکی از معتبرترین جوایز موسیقی جهان Grammy award علاوه بر موسیقی، سرگرمی‌های دیگری نیز دارد که یکی از آنها خرید جانوران دوسر از سراسر جهان است. تاد درباره حیوانات و جانوران دوسر خود می‌گوید:‌ در مجموعه من از بره تا لاک‌پشت و مار‌‌های کمیاب و البته دارای دوسر پیدا می‌شود، اما پانچو و لِفتی(آفتاب‌پرست‌های دوسر) چیز دیگری هستند. گفتنی است تاد تا به حال 157هزار دلار صرف جمع‌آوری این جانوران کرده است.

قاب‌ ضد‌گلوله گوشی تلفن

توکیو: یک شرکت ژاپنی، از یک قاب گوشی ضدگلوله رونمایی کرد. این قاب گوشی تلفن که 650دلار قیمت دارد از یک صفحه فولادی با ضخامت یک اینچ برخوردار است. به ادعای مسئولان شرکت تولید‌کننده آن، این محافظ می‌تواند در برابر یک گلوله کالیبر 12‌میلی‌متری مقاومت کند. پیش از این، یک ویدئو در اینترنت با نام «آیفون در برابر اسلحه» منتشر شد که در آن افراد به تلفن‌های همراه آیفون و دیگر ابزار خود شلیک می‌کردند. گفتنی است این قاب محافظ فقط پشت گوشی را پوشش داده و سوراخی در آن برای جای لنز دوربین گوشی تلفن در نظر گرفته شده است.

منبع: همشهری آنلاین