چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

انتاریو: زن باردار کانادایی در یک رستوران وضع حمل کرد. به‌گفته حاضران با اینکه خودروی اورژانس فقط چند دقیقه بعد از نخستین تماس، در محل حاضر شد اما امدادگران فقط توانستند سلامت نوزادی که به دنیا آمده بود را بررسی کنند.

sheerin

مدیر این رستوران می‌گوید:‌ همه چیز آنقدر سریع روی داد که چند مشتری به‌سرعت بالای سر زن حاضر شدند و به‌جای سفارش غذا گفتند گارسون، آب داغ لطفا. پس از آن نیز چیزی نگذشت که همه توانستند صدای گریه نوزاد را بشنوند. گفتنی است به‌گفته پزشکان حال مادر و کودک عجولش خوب است.

زن فلج و ماراتن

لندن: زنی که چندی پیش دچار قطع نخاع شده بود توانست توسط یک لباس ویژه پس از 16روز به خط پایان یک مسابقه ماراتن برسد. خانم کلر در سال 2007‌طی یک مسابقه با اسب سقوط کرد و از ناحیه کمر فلج شد. با وجود این وی برای کمک به مؤسسه‌های خیریه توانست طی یک مسابقه ماراتن حدود 90هزار پوند پول جمع کند.گفتنی است لباس ویژه‌ای که خانم کلر برای راه‌رفتن پوشیده بود با عنوان بایونیک‌سوئیت (‌bionic suit) یکی از ابتکارات دانشمندان برای کمک به بیماران قطع نخاع است. خانم کلر می‌گوید:‌ با وجود تحمل درد زیاد باید به همه ثابت می‌کردم که می‌توانم.

جاروبرقی سخنگو

توکیو: یک جارو برقی ژاپنی علاوه بر تمیز‌ کردن کف منزل و تصفیه هوا به 3 زبان نیز صحبت می‌کند. این دستگاه در واقع نوع پیشرفته روبات جاروبرقی موسوم به رومبا بود که نام جدیدش به کوکوروبو تغییر یافت. روبات یاد‌شده به اندازه ظرف غذا طراحی شده است و می‌تواند به زبان‌های انگلیسی، چینی، ژاپنی و لهجه محلی کانسای با صاحب خود صحبت کند. این جاروبرقی به‌طور کامل مستقل است و حتی فضای بین مبلمان را نیز تمیز می‌کند. گفتنی است دوربین‌هایی روی این جاروبرقی نصب شده‌اند که به‌وسیله نرم‌افزار‌های آیفون و آندروید به جست‌و‌جوی اشیای گمشده در کف خانه نیز می‌پردازند.

خانه‌های سبز

کالیفرنیا: یک شرکت آمریکایی دست به ساخت خانه‌هایی زده است که با محیط‌زیست سازگاری بیشتری دارند. برای نمونه برخی از آنها از مواد بی‌مصرف و قابل بازیافت ساخته شده و برخی دیگر نیز مملو از باتری‌های خورشیدی هستند. البته ویژگی قابل توجه این خانه‌ها، زیبایی آنهاست. برای نمونه یکی از این خانه‌ها موسوم به «خانه بال 747» که در مالیبوی کالیفرنیا قرار دارد، با بال‌های یک جامبو‌جت واقعی طراحی شده و نمای آن توجه جامعه مهندسان را به خود جلب کرده است. دیوید‌هرتز، طراح آن، این ایده را از تمایل صاحبخانه به داشتن یک سقف منحنی به‌دست آورده است.

کد خبر 169876
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز