آسان: تحقیقات نشان می‌دهد که هزینه ازدواج در کره‌جنوبی از سال 1999میلادی تا سال 2011حدود 270درصد رشد داشته است.

ازدواج

این در حالی است که تورم در این کشور طی سال‌های یاد‌شده فقط 45درصد بوده است. به‌گفته ساکنان شهر آسان هزینه‌های 200هزاردلاری برای یک مراسم عروسی، سنگین اما رایج است. لزوم خرید انگشتر‌های الماس برخی دلایل گرانی ازدواج در این کشور است. کیم‌هریس استاد جامعه‌شناسی در این باره می‌گوید: این روز‌ها مراسم ازدواج برای مردم کره‌جنوبی بیش از بهانه‌ای برای تشکیل خانواده، یک نماد محسوب می‌شود؛ نمادی که نشان می‌دهد در سلسله‌مراتب اجتماعی کجا ایستاده‌اند.

سقوط خرس سیاه

کلرادو: خرس سیاه 90کیلویی روی یکی از درختان محوطه دانشگاه کلرادو در حال استراحت بود که داروی بیهوشی ماموران دپارتمان حیات‌وحش این خرس نر را نقش زمین کرد. البته پیش از اینکه عکاس لحظه سقوط این خرس را شکار کند ماموران حیات‌وحش تشک ویژه‌‌ای را زیر درخت پهن کرده‌ بودند تا طی این سقوط 5متری هیچ آسیبی به حیوان نرسد. اندی‌دان عکاس این صحنه درباره آن می‌گوید: پیش از اینکه ماموران سر برسند به‌نظر می‌رسید خرس سیاه از انتخاب جای استراحت خود حسابی راضی است. گفتنی است، هنوز مشخص نشده که این خرس سیاه چگونه از دانشگاه سر درآورده است.

شاخ 4هزارساله

کامبـرین‌: پسربــچه 8ساله هـنـگامـی‌که در ساحـل راه می‌رفت یک شاخ گوزن متعلق به 4هزار سال پیش را پیدا کرد. باستان‌شناسان درباره این شاخ یک متری می‌گویند: این شاخ متعلق به گوزن قرمزی است که در عصر برنز شکار شده است. جمی کاسیدی پسربچه استرالیایی که این شیء را در سواحل استرالیا پیدا کرده، می‌گوید: همراه یک باستان‌شناس تازه‌کار در حال پیاده‌روی در ساحل بودم که آقای کوارد گفت هر شیء قدیمی در این ساحل متعلق به 4هزار سال پیش است. همین گفته هم باعث شد من کنجکاو شوم و پس از جست‌وجو‌های زیاد این شاخ را پیدا کنم.

روبات پوشیدنی

توکیو:‌ روباتی که کاربر می‌تواند آن‌را مانند یک لباس بپوشد بلند‌کردن اجسام سنگین را برای فرد آسان می‌کند. این روبات‌پوششی که قرار است تا سال آینده وارد بازار شود، در 2‌شکل تولیدشده است. یکی از این طرح‌ها پوشش دست‌ها و کمر است. نسخه سبک‌تر (5‌کیلوگرمی) این پوشش صنعت پرستاری را هدف قرار داده و برای نمونه با آن می‌توان بیماران را جابه‌جا کرد. هزینه اجاره ماهانه این پوشش 115 دلار است. برای استفاده از این پوشش، یک دکمه روی ژاکت کوله‌پشتی مانند آن قرار دارد که با روشن کردن آن می‌توان اجسام سنگین را به راحتی بلند کرد.

کد خبر 168179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز