تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۷

پکن: یک مزرعه‌دار چینی خودرویی اختراع کرده است که با نیروی باد حرکت می‌کند.

ژانگ‌‌ژِنپینگ مدعی است این خودرو می‌تواند با سرعت 40کیلومتر بر ساعت حرکت کند. ژانگ در مورد آن می‌گوید: هر چند این خودرو فقط یک متر ارتفاع و 3متر طول دارد اما پاک بودن سوخت آن بسیار قابل توجه است. گفتنی است وی برای ساخت این خودروی بادی حدود 3ماه وقت صرف کرده است. به گفته وی پروانه بزرگی که جلوی خودرو نصب شده است نیروی باد را به باتری‌ها منتقل می‌کند و شارژ شدن آنها خودرو را به حرکت درمی‌آورد. البته اگر خودرو حرکت نکند بعد از 2روز باتری‌ها خالی می‌شوند.

اتاق خشم

تگزاس: فروشگاهی در آمریکا اتاق‌هایش را به مشتری‌های عصبانی اجاره می‌دهد تا وسایل آن‌را با ضربه‌های چوب بیسبال خرد کنند. با وجود این روانشناسان این فرضیه را مطرح می‌کنند که روش یاد‌شده فرد را به کنترل مصنوعی خشم خود عادت می‌دهد. درمقابل، الکساندر‌ به‌عنوان بنیانگذار تهیه و ساخت چنین اتاق‌هایی می‌گوید: از سال 2008که کنار گاراژ خود چنین اتاق‌هایی ساختم به گفته بسیاری افراد خشمگین، آنها دیگر با اطرافیان خود درگیر نمی‌شوند. گفتنی است با پرداخت 25دلار برای هر اتاق مشتری برای 5دقیقه می‌تواند آشپزخانه، قفسه‌کتاب‌ها و سرانجام نمایشگر رایانه را خرد کند.

گربه 18کیلویی

سانتافه: وزن یک گربه در آرژانتین به 18کیلوگرم رسید. صاحب 87ساله این گربه پس از اینکه نگران سلامتی آن شد مئو را به یک مرکز نگهداری از گربه‌ها در ایالت سانتافه فرستاد. دکتر جنیفر‌استکتی که وظیفه درمان این گربه 2ساله را به‌عهده دارد درباره آن می‌گوید: مئو در حال حاضر مانند یک اردک راه می‌رود بنابراین برای اینکه حرکت سریع گربه‌ها را که نقش تعیین‌کننده‌‌ای در لاغری آنها دارد به او باز گردانیم مجبور شدیم رژیم سختی به او بدهیم. گفتنی است گربه‌های سالم 5.3تا5.5 کیلو وزن دارند؛ بنابراین مئو باید حالا حالا‌ها وزن کم کند.

مجسمه‌های مقوایی

رم: هنرمند انگلیسی به جای استفاده از سنگ‌مرمر یا برنز از مقوا برای ساخت مجسمه‌هایش استفاده می‌کند. البته شگفتی کار این هنرمند به اینجا ختم نمی‌شود و زیبایی آثار وی توجه بسیاری را به‌خود جلب کرده است. گیلمور که در حال حاضر ساکن ایتالیاست در مورد آثار هنری‌اش می‌گوید:‌ می‌خواهم دیدگاه بقیه افراد جامعه را نسبت به بازیافت موادی مانند مقوا عوض کنم، زیرا از این مواد می‌توان استفاده‌های گوناگونی کرد. به گفته کارشناسان آثار هنری، دقتی که در شبیه‌سازی این مجسمه‌ها با همتایان واقعی‌شان به کار رفته در کمتر اثر هنری تهیه شده از این نوع مواداولیه مشاهده می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین