استکهلم: پیرزن 101‌ساله ساکن شمال سوئد یک سارق را که با هویت جعلی وارد منزل او شده بود حسابی کتک زد.

سارق به‌عنوان مامور پلیس وارد خانه او شده بود و از قضا صندلی چرخدار وی را نیز به کناری هل داده بود با وجود این پیرزن به‌محض پی‌بردن به هویت واقعی او به وی گفت:‌ فکر کردی می‌توانی یک پیرزن 100ساله را به قتل برسانی. سپس عصای خود را برداشت و با آن بار‌ها به سر و صورت سارق کوبید تا اینکه وی پس از زخمی شدن مجبور شد فرار کند. به‌گفته رسانه‌ها مرد سارق تاکنون به‌همین شیوه از 16‌منزل متعلق به 14‌قربانی بالای 90‌سال دزدی کرده است.

تنها عنکبوت خندان

هاوایی:‌ تنها عنکبوت خندان جهان در جزایر هاوایی زندگی می‌کند. این عنکبوت که طول بدنش فقط چند میلی‌متر است سمی نبوده و برای انسان‌ها نیز خطری ندارد. عکاس آمریکایی این عنکبوت خندان که از شکار نقش و نگار پشت این جانور خوشحال است درباره آن می‌گوید: پس از اینکه در جنگل‌های بارانی هاوایی ساعت‌ها به‌دنبال این حشره بودیم ناگهان یکی از آنها را در حال گشت‌و‌گذار زیر یک برگ پیدا کرده و برای عکس گرفتن از آن معطل نکردیم. گفتنی است این حشره با نام علمی (grallator Theridion)‌ اندازه‌‌ای برابر با یک‌چهارم اینچ دارد.

پیرترین اهدا‌کننده کلیه

لندن: پیرمرد 83ساله پس از اهدای یکی از کلیه‌های خود عنوان پیرترین اهدا‌کننده کلیه را به‌خود اختصاص دارد. به‌گفته یکی از جراحان، کلیه‌های نیکلاس‌کریس انگلیسی به اندازه کلیه یک فرد 40ساله، سالم بوده‌اند و گیرنده آن فرد خوش‌اقبالی بوده است. نیکلاس که به یک غریبه اهدای عضو کرده در این باره می‌گوید: همسرم قصد داشت یکی از کلیه‌هایش را اهدا کند اما متاسفانه فوت کرد. به هر حال هر فردی می‌تواند تنها با یک کلیه شاد و سالم زندگی کند. گفتنی است برخی افراد فقط با یک کلیه به‌دنیا می‌آیند و با وجود این مانند افراد دیگر زندگی عادی دارند.

صندلی‌ چرخدار سریع

توکیو: یک شرکت خودروسازی ژاپنی با به‌کارگیری فناوری رباتیک، صندلی چرخداری را عرضه کرده که به‌راحتی قابل کنترل بوده و 6‌کیلومتر در ساعت نیز سرعت دارد. قرار است این صندلی که تک‌چرخ است در موزه علم توکیو به نمایش گذاشته شود. این وسیله که پس از جمع‌شدن به‌راحتی داخل یک کیف کوچک جا می‌شود یونی‌کوب نام دارد. یونی‌کوب کمتر از 10‌کیلو وزن دارد و باتری آن تا یک ساعت شارژ نگه می‌دارد. طراحان این وسیله پیشنهاد می‌کنند بهتر است کسانی از آن استفاده کنند که قدشان از یک متر و 50‌سانتی‌متر بیشتر است.

منبع: همشهری آنلاین