همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طبق آمار دریافت شده از اداره قوانین در خصوص میزان موارد مصوب نشان می‌دهد که از 4هزار 564 ماده، 3 هزار و 211 ماده از آن مربوط به کمیسیون قضایی است.

فارس نوشت: حجت‌الاسلام علی شاهرخی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در جلسه علنی صبح امروز پارلمان در تشریح عملکرد این کمیسیون در مجلس هشتم گفت: اعضای کمیسیون قضایی از کارشناسان و متخصصین این حوزه هستند که از تخصص کافی برخوردار بودند و توانستند در این دوره از مجلس عملکرد خارق‌العاده‌ای از خود نشان دهند.

وی ادامه داد: طبق آمار دریافت شده از اداره قوانین مجلس در خصوص میزان موارد مصوب این دوره مبین این واقعیت است که مصوبات کمیسیون‌های تخصصی، مشترک، ویژه و تلفیق در این دوره از مجلس که به صورت قانون درآمده است و یا با ارسال به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مراحل آخر را طی می‌کند، کمیسیون قضایی بیشترین مصوبه را داشته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس همچنین تصریح کرد: طبق گزارش اداره قوانین 4 هزار و  564 ماده مصوب شده در مجلس بوده است که از این تعداد 3 هزار و 211 ماده مربوط به کمیسیون قضایی و حقوقی بوده با این توضیح که بیش از 300 ماده از این مصوبات در صحن علنی به صورت قوانین مختلف ابلاغ شده است.

شاهرخی افزود: همچنین 219 ماده نیز با اصرار نمایندگان در مصوبه خود برای حل اختلاف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است.

وی در خصوص مهمترین لوایح و طرح‌ها در کمیسیون قضایی اظهار داشت: لوایح مجازات اسلامی، آئین دادرسی کیفری و تجارت به ترتیب با 737، 700 و 1260 ماده مطابق اصل 85 قانون اساسی در این کمیسیون رسیدگی شده‌اند.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس در پایان سخنان خود از تمام اعضای این کمیسیون تشکر کرد.