همشهری آنلاین: رئیس کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ما 76 طرح و لایحه به صورت اصلی و فرعی را که به کمیسیون ارجاع شده، بررسی کردیم.

فارس نوشت: علی عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) و در آخرین روز کاری مجلس هشتم به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد کمیسیون آموزش پرداخت و اظهار داشت: کمیسیون آموزش در حیطه آموزش و پرورش و آموزش عالی و تحقیقات انجام وظیفه کرد.

وی افزود: قانون برقراری عدالت آموزشی کار سنگینی بود که کمیسون آموزش آن را انجام داد.

عباسپور ادامه داد: کمیسیون آموزش آن چیزی که در بخش علم و فناوری در گذشته وجود داشته را دگرگون کرد و گام مثبتی برای ارتقای جایگاه مهارت‌های فنی برداشت.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کمیسیون آموزش همچنین مسئولیت برگزاری کنفرانس مجالس آسیا و اقیانوسیه را بر عهده داشت که این اجلاس اردیبهشت ماه برگزار شد.

عباسپور اضافه کرد: کمیسیون آموزش در ابعاد قانونگذاری و نظارت فعال بود و در تعامل سازنده با سایر دستگاه‌ها اقدامات لازم را انجام داد.

وی همچنین ادامه داد: ما 76 طرح و لایحه به صورت اصلی و فرعی را که به کمیسیون ارجاع شده، بررسی کردیم و در جریان بررسی قانون برنامه هم تحول بزرگی انجام دادیم و در بودجه سنواتی هم از دستگاه‌های اجرایی حمایت به عمل آوردیم.

عباسپور همچنین اظهار داشت: کمیسیون آموزش مجلس در سال 87، 10 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها را اضافه کرد و در سال 88 هم در قضیه لو رفتن سؤالات آزمون تخصصی موضوع را پیگیری و آزمون را ابطال کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان از حیاتی نماینده فقید مردم لامرد ‌یاد کرد و گفت: از همکاری تمام همکارانم تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

کد خبر 171690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز