گروه حوادث: مرد جوان به بهانه اجاره‌دادن آپارتمان خاله‌اش سند خانه او را به‌دست آورد و با جعل سند، آن را فروخت.

راز کلاهبرداری 110میلیونی این مرد زمانی فاش شد که مردی به کلانتری 140تهران رفت و مدعی شد در دام یک کلاهبردار حرفه‌ای گرفتار شده است. این مرد در تشریح ماجرا گفت: چندی پیش برای خرید یک آپارتمان در غرب تهران راهی بنگاه معاملات ملکی شدم. صاحب بنگاه از آپارتمانی گفت که مالکش قصد داشت با قیمت مناسبی آن را بفروشد. بعد از دیدن آپارتمان تصمیم گرفتم آن را خریداری کنم و به همین دلیل با مالک آن در بنگاه قرار گذاشتم.

مرد جوانی که خود را مهدی معرفی می‌کرد با در اختیارداشتن سند آپارتمان و یک وکالتنامه به بنگاه آمد و گفت که از طرف صاحب آپارتمان وکیل شده تا آن را بفروشد. با دیدن مدارک او، حرفش را باورکردم و در زمان تنظیم مبایعه‌نامه، 110میلیون تومان نقدا به او پرداخت کردم و قرار شد بقیه مبلغ را پس از انتقال سند پرداخت کنم اما روزی که قرار بود برای انتقال سند به محضر برویم از مهدی خبری نشد و تلفنش هم خاموش بود.

وقتی ماجرا را پیگیری کردم متوجه شدم که وی با جعل وکالتنامه آپارتمان را به من فروخته است. با اظهارات شاکی مأموران به سراغ صاحب اصلی آپارتمان رفتند. وی که زن میانسالی بود در تحقیقات گفت: چندی پیش خواهرزاده‌ام به نام امیر نزد من آمد و گفت که می‌خواهد کمکم کند تا آپارتمانی را که داشتم زودتر اجاره دهم. من هم سند آپارتمان را در اختیارش قرار دادم تا هر چه زودتر آنجا را اجاره دهد و او بعد از چند روز سند را پس آورد و گفت که آپارتمان را اجاره داده است.

بعد از آن دیگر امیر را ندیدم تا اینکه متوجه شدم او با استفاده از سندی که به او داده بودم، یک سند جعلی تهیه کرده و آپارتمان را با هویت و وکالتنامه تقلبی به فروش رسانده است.با اظهارات این زن، تحقیقات ادامه یافت و مأموران متوجه شدند که امیر یک مجرم سابقه‌دار است و پیش از این هم به اتهام جعل اسناد و کلاهبرداری دستگیر و راهی زندان شده است.

سرهنگ مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره او را در روزنامه‌ها صادر کرده و از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 63957755 و 63957760 در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

منبع: همشهری آنلاین