گروه حوادث: ترس از دستگیری، مرد جوان را در دام مأمور قلابی انداخت و 15میلیون تومان پولش را به باد داد.بعدازظهر دوم خردادماه فردی سراسیمه نزد مأموران گشت کلانتری 129تهران رفت و مدعی شد که فردی با معرفی خود به‌عنوان مأمور، از او 15میلیون تومان اخاذی کرده است.

عکس حوادث سرقت

این مرد در تشریح ماجرا گفت: ساعتی قبل برای وصول یک فقره چک رمزدار به مبلغ 72میلیون تومان به بانکی در میدان فردوسی رفتم اما زمانی که در صف ایستاده بودم، مردی نزد من آمد. او خودش را سرگرد احمدی معرفی کرد و با گفتن اسمم، مدعی شد که دستور دستگیری مرا دارد.

با شنیدن این حرف رنگم پرید و حسابی ترسیدم. تا به حال پایم به کلانتری هم باز نشده بود و به همین دلیل وقتی او گفت که می‌خواهد مرا دستگیر کند، شوکه شدم. به ناچار همراه او از بانک خارج شدم تا به اداره آگاهی برویم اما وی در بین راه گفت که باید مرا مستقیما به زندان تحویل دهد تا به اتهامم رسیدگی شود.

سپس مدعی شد که طبق قانون می‌توانم با پرداخت پول به‌عنوان وثیقه تا زمان روز دادگاه آزاد باشم.شاکی ادامه داد: با شنیدن پیشنهادش خوشحال شدم و قبول کردم که به جای رفتن به زندان وثیقه بگذارم. برای همین هردوی‌ ما به بانکی در خیابان انقلاب رفتیم و من پس از نقد کردن چک، مبلغ 15میلیون تومان را به این شخص تحویل دادم. او هم شماره تلفن مرا گرفت و با گفتن این جمله که برای تکمیل پرونده از اداره آگاهی با من تماس خواهد گرفت، محل را ترک کرد و ناپدید شد.

بعد از رفتن او نفس راحتی کشیدم و با یکی از دوستانم تماس گرفتم و ماجرا را برایش تعریف کردم. آن موقع بود که فهمیدم در دام یک مأمور قلابی گرفتار شده‌ام و فردی که از من 15میلیون تومان گرفته بود، نه‌تنها مأمور نیست بلکه یک سارق اخاذ است. همان لحظه تمامی خیابان‌های اطراف را به‌دنبال او گشتم اما ردی از وی به‌دست نیاوردم.با اظهارات این مرد، پرونده در اختیار اداره پنجم آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مأمور قلابی شروع شد. با توجه به اینکه مالباخته در حدود یک ساعت همراه مأمور قلابی بوده، مأموران از وی خواستند برای چهره‌نگاری متهم به اداره تشخیص هویت برود اما او در لحظه روبه‌رو شدن با مأمور قلابی چنان ترسیده بود که چهره او را از خاطر برده بود.

با این حال تحقیقات ادامه یافت و مأموران با حضور در بانک و بررسی تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته توانستند تصویری از چهره متهم به‌دست آورند.سرهنگ غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با این سرنخ جست‌وجو برای شناسایی متهم وارد مرحله‌ای تازه شد اما با گذشت بیش از دو‌ماه از ماجرا، هنوز ردی از او به‌دست نیامده است.
وی ادامه داد: قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره متهم را در روزنامه‌ها صادر کرده و از کسانی که این مرد را می‌شناسند و از مخفیگاهش خبر دارند درخواست می‌شود اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055237 و 51055238 در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

کد خبر 180168
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز