گروه شهری: دو خط هشت و پنج اتوبوس‌های تندرو (BRT)، امسال به بهره‌برداری می‌رسد وبرنامه اتصال اتوبوس‌های تندرو به پایانه خاوران در نیمه دوم امسال اجرایی می‌شود.

پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در مصاحبه با مهر گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها باید 10خط اتوبوس تندرو داشته باشیم که هفت خط آن راه‌اندازی شده و خط پنج نیز از پایانه علم و صنعت تا میدان آرژانتین در فاز اول در حال احداث است و در فازهای بعدی به منطقه 22 و دهکده المپیک خواهد رسید.

سنندجی افزود: امکان دارد خطوط جدید در برخی مسیرها طراحی و ایجاد و خطوط قدیمی نیز در بعضی مسیرها حذف شوند. سنندجی یکی از مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک را تحقق دسترسی شهروندان بعد از طی 350متر به نخستین ایستگاه حمل‌ونقل عمومی اعلام و تصریح کرد:

تکمیل خطوط اتوبوس تندرو به‌عنوان هدف اصلی تعریف شده است بر این اساس خط هشت اتوبوس‌های تندرو اتصال پایانه خاوران به پایانه جنوب است و برای احداث خط 9 اتوبوس‌های تندرو بعد از پایان پروژه صدر - نیایش تصمیم‌گیری می‌شود. سنندجی گام بعدی در اتوبوسرانی را زمانبندی و هوشمند‌سازی‌ خطوط عنوان کرد و گفت:

با اجرای برنامه مذکور، این امکان برای شهروندان مهیا می‌شود تا از طریق پیامک بتوانند از اطلاعات موجود در سامانه مسیریاب اتوبوسرانی استفاده کنند. وی از طراحی بروشورهای جدید به‌منظور آگاهی بیشتر شهروندان از وضعیت خطوط اتوبوسرانی خبر داد و گفت: این بروشورها در اختیار مسافران قرار می‌گیرد تا بدانند با کدام اتوبوس و از کدام مسیر می‌توانند آسان‌تر و سریع‌تر به مقصد مورد نظر برسند.

مدیرعامل شرکت واحد، اقدام بعدی را نصب سیستم‌های الکترونیکی و دیجیتال در ناوگان اتوبوسرانی برشمرد و افزود: در حال حاضر روی تمام اتوبوس‌های بلیتی، دستگاه‌های GPS نصب شده و در اتوبوس‌های ریالی نیز نصب این دستگاه‌ها در دست انجام است، بر این اساس برنامه زمانبندی اتوبوس‌ها در تمام خطوط به اطلاع شهروندان می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه تشویقی برای استفاده مسافران از کارت بلیت گفت: تخفیف‌های خوبی برای تشویق مسافران جهت استفاده از کارت بلیت پیش‌بینی شده است و تمامی اتوبوس‌های بخش خصوصی و دولتی مجهز به دستگاه کارتخوان شده‌اند البته در برخی اتوبوس‌های بخش خصوصی از این دستگاه‌ها استفاده نمی‌شود که تنها راهکار آن استفاده از سیاست‌های تشویقی است.

منبع: همشهری آنلاین