به گزارش همشهری آنلاین، محمد بیگی با اعلام این مطلب افزود: 30درصد اتوبوسهای فعال تهران از عمری بالای 8 سال برخوردارند و باید از رده خارج شوند که طبق قانون، وزارت کشور متولی تأمین اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی کشور است.
وی افزود: بار عدم اجرای تعهدات از سوی متولی اصلی تأمین اتوبوس، بر دوش مدیریت شهری افتاده است و مدیریت شهری به رغم مشکلات اعتباری و محدودیتهای مالی تمام همت خود را به کار گرفته تا مشکلی در روند خدمترسانی ناوگان اتوبوسرانی به مردم پیش نیاید.
معاون فنی شرکت واحد اتوبوسرانی با اعلام خبر ورود نخستین اتوبوس هیبریدی به ناوگان اتوبوسرانی تهران گفت: علاوه بر 80 دستگاه اتوبوس با آخرین فنآوری روز اروپا، به زودی 10 دستگاه اتوبوس برقی و 10 دستگاه اتوبوس هیبریدی به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه میشود. اتوبوسهای هیبریدی دارای سرعتی بالا با کمترین میزان الایندگی هوا هستند. از این رو مورد توجه بسیاری از کارشناسان زیست محیطی قرار گرفته اند.
بیگی ارائه خدمات تعمیر و نگهداری ناوگان اتوبوسرانی تهران به دلیل کیفیت پایین اتوبوسهای ساخت داخل را بالا دانست و افزود: البته حجم انبوه پوشش سفرهای درون شهری با استفاده از اتوبوس و نیز پآیبند نبودن شرکتهای خودروساز به تحقق مسئولیتهای خود در دوره خدمات پس از فروش نیز مزید بر علت شده است.
معاون فنی شرکت واحد اتوبوسرانی افزود: هر چند سهم ناوگان اتوبوسرانی از آلودگی هوای تهران حدود یک درصد است اما علاوه بر نظارت مستمر بر اتوبوسهای عمومی و خصوصی، در زمینه انجام معاینه فنی مقرر شده اتوبوسهای فاقد معاینه فنی نتوانند از جایگاههای سوختگیری شرکت واحد استفاده کنند و به این دسته از اتوبوسها سوخت تحویل نخواهد شد.