به گزارش همشهری آنلاین مهندس پیمان سنندجی افزود: برای نخستین بار در سال گذشته بخش خصوصی چهار دستگاه اتوبوس دو کابین خریداری کرد و به دنبال این هستیم که در این زمینه با اجرای سیاستهای تشویقی بخش خصوصی را ترغیب به خرید اتوبوس کنیم.
وی با اشاره به این که ابتدای امسال 25 دستگاه اتوبوس دو کابین به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه شده که در خط 2 تندرو به کار گرفته شده اند و البته اتوبوسهای بیشتری نیز در راه هستند، اظهار کرد: شرکت واحد به غیر از افزایش کمی، ارتقای کیفی ناوگان اتوبوسرانی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.
سنندجی داشتن کف کوتاه را از جمله ویژگی های اتوبوس های دو کابین بر شمرد و تصریح کرد: به همین دلیل استفاده از این اتوبوس ها برای جانبازان، معلولان و سالمندان به راحتی امکانپذیر است و امیدواریم اتوبوسهای ساخت داخل علاوه بر این امکان به امکانات و تجهیزاتی نظیر سیستم های گرمایش و سرمایش و محلی برای استقرار افراد معلول نیز مجهز شوند.
وی وجود درهای کشویی در دو سمت اتوبوس که استفاده از آن را در تمام ایستگاههای تندرو امکانپذیر میکند را از دیگر ویژگیهای اتوبوسهای جدید دو کابین بر شمرد و اعلام کرد: 20 دستگاه از این اتوبوس ها در حال ورود به ناوگان اتوبوسرانی تهران می باشند و سایر اتوبوسهایی که به تدریج وارد خطوط تندرو میشوند نیز از این ویژگی برخوردار خواهند بود.
بیمه عمر و حوادث تمام رانندگان شرکت واحد
وی بیمه عمر و حوادث تمام رانندگان شاغل در شرکت واحد در هر دو بخش را از جمله این خدمات عنوان کرد و گفت: تمام پرسنل ایثارگر و جانباز بخش بلیتی نیز تحت پوشش بیمههای خاص قرار گرفتهاند، ضمن این که شناسایی رانندگان جانباز بخش خصوصی نیز در حال انجام است تا این عزیزان نیز تحت پوشش بیمههای تکمیلی درمانی به صورت کامل قرار گیرند.
وی یکی از برنامههای در دست اجرا در حوزه نیروی انسانی را صدور حکم خط برای تمام رانندگان خطوط دانست و اظهار کرد: حکم خط به این معناست که هر راننده بداند در کدام یک از خطوط اتوبوسرانی مشغول به کار است و علاوه بر آن مدیران تمام خطوط نیز مشخص شدهاند.
فروش کارت بلیت در 1146 کیوسک مطبوعات
سنندجی با بیان این که تمام رانندگان خط 7 تندرو در محور خیابان حضرت ولی عصر (عج) تحت بازآموزی قرار گرفتهاند تا تمام قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به ویژه سرعت مطئمنه را رعایت کنند، تصریح کرد: دریافت کارت بلیت در این خط و سایر خطوط تندرو مورد توجه قرار گرفته تا با تغییر کامل این رویکرد توقفهای ناشی از گرفتن وجه نقد به صورت کامل حل شود.
وی از نصب صد در صدی دستگاههای کارت بلیت در اتوبوسهای بلیتی و خصوصی خبر داد و اضافه کرد: هر چند سیستمهای نظارتی و تشویقی را به منظور استفاده از این دستگاهها به کار گرفتهایم اما مدعی نیستیم که تمام رانندگان به جای پول نقد از کارت بلیت استفاده میکنند چرا که تغییر رویکرد قدیمی و پذیرش سیستم جدید از سوی مسافران فرآیندی زمانبر است.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پایان با تاکید بر این که میزان استفاده از کارت بلیت در حال حاضر قابل قبول است اما امیدواریم مردم هر چه بیشتر از این کارتها استفاده کنند، اظهار داشت: به این منظور نقاط ارائه کارت بلیت در شهر را توسعه دادهایم و در حال حاضر یک هزار و 146 کیوسک فروش مطبوعات نیز اقدام به فروش و شارژ این کارتها میکنند.