همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران در آستانه یک‌سالگی عمر تجهیزات واگن‌های متروی تهران در گمرک اعلام کرد که سرانجام مشکلات ترخیص برطرف شده و از امروز، حمل زمینی این تجهیزات به تهران آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا شاملو با اشاره به اینکه مشکلات اعتباری برای ترخیص تجهیزات واگن‌های مترو با پیگیری شهرداری تهران برطرف شده است، افزود: آخرین مراحل فرآیند اداری ترخیص تجهیزات واگن‌های مترو انجام شد و از امروز حمل زمینی این تجهیزات از بندرعباس به تهران آغاز می‌شود.

وی با اشاره به حجم بالای تجهیزات در گمرک مانده متروی تهران، پیش‌بینی کرد که حمل زمینی آن‌ها به تهران ۱۰ روز تا ۲ دو هفته به طول بینجامد و این تجهیزات به تدریج به دست واگن‌سازی تهران برسد.

شاملو زمان واگذاری نخستین قطارهای ساخته شده به شرکت متروی تهران را نیمه دوم شهریور ماه اعلام کرد و وعده داد که در این مقطع زمانی، ۹۰ واگن جدید به ناوگان مترو پایتخت افزوده شود.

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران ادامه داد: به این ترتیب در آستانه آغاز تحصیلی جدید ۱۰ رام قطار مترو و ۲ رام قطار دو طبقه ویژه خط ۵ به ناوگان قطار شهری پایتخت اضافه خواهد شد.

نخستین محموله تجهیزات در گمرک مانده مترو، ۲۰ مرداد ماه سال گذشته وارد کشور شد. پس از آن نیز، به تدریج چند محموله دیگر وارد کشور شد و به این ترتیب، هم‌اکنون تجهیزات ۱۵ قطار مترو و ۸ قطار دو طبقه، در گمرک بندرعباس به‌سر می‌برد.

علی‌رغم پیگیری‌های شهرداری تهران برای ترخیص این تجهیزات در سال گذشته، این موضوع میسر نشد و وعده‌های شهردار تهران برای ترخیص محموله‌های مترو در نخستین روزهای سال جاری هم بر زمین ماند.

منبع: همشهری آنلاین