از امروز شرقیترین نقاط تهران به غربیترین نقاط شهر از طریق خطوط زیر زمینی به هم وصل شده است و میتوان از افسریه و کلاهدوز برای حرکت به سمت کرج ازاین خط استفاده کرد.وی ضمن اعلام اینکه خطوط یک و دو تکمیل شده، گفت: ما در خط شش از دولتآباد به سمت میدان سپاه ، از کیان شهر به 17شهریور و تیر دوقلو ، میدان خراسان و امام حسین به طول 12کیلومتر 10ایستگاه در دست ساخت داریم که3.5کیلومتر آن ساخته شده و 10ایستگاه در دست ساخت است.
درویش گفت: خط هفت مترو نیز از خیابان شهید نواب شروع میشود به سمت شهید چمران و برج میلاد و نهایتا به میدان صنعت میرسد که به طول 12کیلومتربا 10ایستگاه در دست ساخت است. از این میزان8.5کیلومتر تمامشده و قابل ریلگذاری است و سال 92نیز 12کیلومتر از خط شش درصورت تأمین اعتبار بهرهبرداری میشود.
مدیرعامل شرکت مترو افزود: امسال کار تکمیل خط سه به طول 35کیلومتر در 102جبهه کاری در حال انجام است و 19کیلومتر از آن به بهرهبرداری میرسد که هفت کیلومتر آن از چهارراه ولیعصر تا مصلی در پایان شش ماه اول امسال و 12کیلومتر از کمربندی آزادگان نیز تا پایان سال قابل بهرهبرداری خواهد بود.به گفته درویش، شرکت متروی تهران 200کارگاه فعال زیرزمینی دارد و با 20هزار نیروی کار بهطور میانگین ماهانه 70میلیارد تومان هزینه دارد اما از ابتدای سال تاکنون حتی یک ریال از سوی دولت برای هزینههای عمرانی پرداخت نشده است.