تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۲

گروه سیاسی: به دنبال ارائه طرح دوفوریتی نمایندگان برای تغییر ساعت رسمی کشور، روز چهارشنبه 23 اسفند در جلسه معاون اول رئیس‌جمهور و برخی اعضای هیات دولت با تعدادی از نمایندگان مجلس قرار شد براساس نظر کارشناسان دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس، روز پنجشنبه تصمیم نهایی در خصوص تغییر یا عدم تغییر ساعت رسمی کشور در جلسه‌ای مشترک اتخاذ شود؛

هر چند یک عضو هیات رئیسه مجلس در اظهار نظری دیگر تاکید کرد که تصمیم‌گیری در این باره به سال آینده موکول شده است.

محمد حسن ابوترابی نایب رئیس مجلس که مسئولیت جلسه روز گذشته مشترک میان دولت (با حضور پرویز داودی، مصطفی پورمحمدی و پرویز فتاح)و مجلس را به عهده داشت در گفت و گویی با خبرنگار پارلمانی همشهری گفت: دولت عزم خود مبنی بر اتخاذ تصمیم براساس نظر کارشناسان وزارت نیرو و نظر کارشناسی مرکز  پژوهش‌ها در ارتباط با تغییر یا عدم تغییر ساعت رسمی کشور را در این جلسه اظهار داشت.

وی ادامه داد: در عین حال مقایسه تطبیقی و علمی سال 85 با توجه به عدم تغییر ساعت رسمی کشور با سالهای گذشته در ارتباط با کاهش هزینه و مصرف انرژی و سایر آثار اجتماعی آن، بهترین راه برای اتخاذ تصمیم نهایی، در یک تعامل و گفت وگوی نزدیک با نمایندگان مجلس است.

ابوترابی افزود: از همین منظر مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسان وزارت نیرو بررسی خود را در ارتباط با این موضوع در ادامه تحقیقات انجام شده آغاز کردند تا در اولین فرصت دیدگاه‌های خود را اعلام کنند.

از سوی دیگر محمد خوش‌چهره که از طراحان اصلی طرح دوفوریتی مجلس است اعلام کرد این طرح چاپ و توزیع شده و باید در دستور کار هیات رئیسه قرار بگیرد و در غیر این صورت هیات رئیسه تخلف کرده است.

خبرنگار ما همچنین کسب اطلاع کرد برخی از امضاکنندگان این طرح پس از جلسه از تصمیم خود برای ارائه طرح در جلسه امروز منصرف شده و این طرح در دستور کار مجلس قرار نخواهد گرفت و صرفا در جلسه‌ای که بعد از ظهر پنج‌شنبه در مرکز پژوهش‌ها با حضور نمایندگان دولت و مجلس برگزار خواهد شد، تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ می‌شود.

در این جلسه همچنین نمایندگان نتوانسته‌اند اعضای هیات دولت را در خصوص ادله خود برای ارائه طرح‌شان توجیه و قانع کنند.

از سوی دیگر حسین نجابت عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: با توجه به کمبود وقت، احتمالا تصمیمی در این جلسات اتخاذ نشده و موضوع به سال آینده موکول خواهد شد.