گروه اجتماعی: ماجرای مربیان پیش دبستانی و شرکتی وارد مرحله جدیدی شده، وزیر آموزش و پرورش می‌گوید کسی اخراج نشده اما مربیان پیش دبستانی وشرکتی با تجمع مقابل مجلس مدعی‌اند که آموزش و پرورش آنها را اخراج کرده است.

برای چندمین بار معلمان شرکتی و مربیان پیش‌دبستانی دراعتراض به اخراجشان از آموزش و پرورش در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. فارس در این‌باره نوشت: تجمع‌کنندگان با دادن شعارهایی همچون «نیروی پیش‌دبستان استخدام استخدام»، «نمایندگان مجلس عدالت عدالت» خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر وضعیت‌شان شدند. یکی از نیروهای شرکتی آموزش و پرورش نیز گفت: ما نیروهای شرکتی آموزش و پرورش خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر وضعیت‌مان هستیم. وی افزود: خواسته اصلی ما استخدام در آموزش و پرورش است چراکه سال‌ها تحت عنوان معلم شرکتی کار کرده‌ایم.

همچنین یکی از نیروهای پیش‌دبستانی نیز گفت: شاید دهمین بار باشد که ما در مقابل مجلس تجمع می‌کنیم ولی متأسفانه تاکنون هیچ‌کدام از مطالباتمان مورد توجه قرار نگرفته است. در همین حال نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح دیروز مجلس در اخطاری قانون اساسی به بند 9اصل سه اشاره کرد و گفت: ‌هزاران نفر از جوانان ایران در جلوی مجلس جمع شده‌اند و از نمایندگان مجلس می‌خواهند تا از حق و حقوقشان دفاع کنند.

وی ادامه داد:‌ این افراد که آموزشیاران و معلمان حق‌التدریسی هستند، 10سال در آموزش و پرورش کار کرده‌اند اما در حق اینها ظلم شده و آنها اکنون بلاتکلیف هستند. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس باید دستور هیأت رئیسه را اجرا کند و حق این مربیان را بگیرد. قاضی پور در ادامه یادآور شد: طبق اعلام هیأت رئیسه باید گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره اصلاح ماده 17قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی در دستورکار قرار بگیرد اما امروز این موضوع در دستور کار جلسه نیست و من نسبت به این موضوع اعتراض دارم.

‌تکلیفی برای استخدام نداریم

در همین حال وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام مربیان پیش‌دبستانی که تاکنون چندبار جلوی مجلس تجمع کرده‌اند به ایسنا گفت: آموزش و پرورش براساس قانون هیچ‌گونه تکلیفی برای استخدام مربیان پیش‌دبستانی ندارد اما شرایط ارتقای درآمدهای آنها را با حذف شرکت‌ها و واسطه‌ها و صدور مجوز به‌خود مربیان پیش‌دبستانی فراهم کرده است.

منبع: همشهری آنلاین