گروه شهری: ششمین مجمع جهانی شهری با حضور بیش از 114کشور و 9هزار نفر از مدیران شهری جهان در شهر ناپل به‌عنوان مهم‌ترین رویداد شهری جهان روز گذشته کار خود را آغاز کرد.

این مجمع با مشارکت مرکز اسکان بشر سازمان ملل‌متحد(UN-Habitat) و دولت ایتالیا تشکیل شده و بیش از سه هزار تجربه شهری را در شهرهای سراسر جهان مورد توجه قرار داده است. این مجمع به‌عنوان مهم‌ترین رویداد شهری جهان، با حضور هیأت جمهوری اسلامی ایران آغاز به‌کار کرد.

این درحالی است که مجمع جهانی شهری به ریاست مرکز اسکان بشر ملل متحد هر دوسال یک‌بار تشکیل می‌شود و از جمهوری اسلامی ایران امسال هیأتی 200نفره متشکل از شهرداری مشهد، پست بانک، وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان‌های مردم نهاد ایرانی و مدیریت شهری تهران و... در این مجمع حضور دارند. براساس این گزارش محمدباقر قالیباف، شهردار تهران که در رأس هیأتی هشت نفره متشکل از نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر و برخی مدیران شهری برای حضور در این اجلاس بامداد شنبه تهران را ترک کرده، ساعت 22شب‌گذشته به وقت تهران در جمع شهرداران و نمایندگان بیش از 100کلانشهر جهان در ششمین مجمع جهانی شهری، سخنرانی کرد.

مجمع جهانی شهری هر دوسال یک‌بار برگزار می‌شود و اجلاس قبلی آن در شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار شده و ششمین دوره این مجمع به میزبانی شهر ناپل ایتالیا یکم تا هفتم سپتامبر (11تا 17شهریور) با حضور بیش از 9هزار نفر برگزار می‌شود. همچنین 11خبرنگار داخلی این اجلاس بین‌المللی را پوشش خبری خواهند داد. بنابر این گزارش، شهرداری تهران علاوه بر حضور فعال در بخش‌های مختلف این مجمع، در نمایشگاهی که به موازات آن برگزار می‌شود، شش پروژه منتخب زیست‌محیطی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی خود را در معرض دید بازدید‌کنندگان قرار خواهد داد.

این گزارش می‌افزاید: شهردار تهران روز گذشته پس از ورود به کشور ایتالیا با حضور در انجمن دوستی ایران و ایتالیا که برخی نمایندگان مجلس ایتالیا و استادان دانشگاه و کارشناسان حوزه‌های مختلف در آن حضور دارند، با اعضای این انجمن در محل سفارت جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.همچنین گفت‌وگو با تلویزیون اسکای، خبرگزاری آنسا و روزنامه کوریرودلاسرا از دیگر برنامه‌های شهردار تهران پیش از آغاز ششمین مجمع جهانی شهری در ناپل ایتالیا بود.

منبع: همشهری آنلاین